عذرخواهی «دبیر پویش نجات بافت تاریخی شیراز» از وزیر کشور

دبیر پویش نجات بافت تاریخی شیراز با رد ادعای خود درباره نقش وزیر کشور در تخریب بافت قدیمی اطراف حرم شاه‌چراغ، از وحیدی عذرخواهی کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، محمدمهدی کلانتری درباره اظهارات خود در نشست خبری هفتم دی در یک خبرگزاری و منتشرشده در تاریخ بیست‌وهفتم دی‌ با موضوع تخریب بافت تاریخی شیراز در اطراف حرم شاه‌چراغ (ع) در توضیحی نوشت: در این نشست و در ادامه روند ۱۵ماهه پویش نجات بافت تاریخی شیراز از خطر تخریب به بهانه توسعه حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) که سابقه‌ای ۲۷ساله دارد، صحبتی را درباره احمد وحیدی وزیر کشور بیان کردم، مبنی بر اینکه او جزو هیئت امنای حرم حضرت شاه‌چراغ بوده و در مصوبات سفر استانی هیئت دولت به استان فارس در مهر ۱۴۰۰، مقرر شده است که وزارت کشور مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار بابت «مشارکت برای بازآفرینی اطراف حرم شاه‌چراغ» اختصاص دهد.

وی افزود: بیان این دو موضوع کنار هم این شائبه را به‌وجود آورده که شخص وزیر کشور نقش‌آفرین یا مدافع تخریب بافت تاریخی شیراز است و این صحبت باعث ایجاد هجمه و غرض‌ورزی علیه او در بعضی رسانه‌ها شده است.

دبیر پویش نجات بافت تاریخی شیراز تصریح کرد: اینجانب بدین‌وسیله عذرخواهی خود را از وزیر محترم کشور جناب آقای احمد وحیدی بابت این قصور ناخواسته اعلام می‌دارم. لازم است عنوان کنم که اظهارنظر درباره مشارکت ۱۰۰ میلیارد تومانی وزارت کشور برای این موضوع، به استناد دفترچه «گزارش سفر دولت سیزدهم به استان فارس، مهرماه سال ۱۴۰۰» منتشرشده توسط اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس به دو صورت چاپی و الکترونیکی در سایت رسمی استانداری فارس صورت گرفته است؛ با توجه به اینکه واحد حقوقی وزارت کشور طبق استعلام‌های شفاهی صورت‌گرفته، وجود چنین مصوبه‌ای را به‌طور قطع رد کرده است و آن را غیرواقعی می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: امید است که روابط عمومی استانداری فارس در انتشار رسمی مصوبه‌های سفر استانی و موارد مشابه دقت نظر بیشتری داشته باشد تا از بروز چنین شائبه‌های ناخواسته‌ای جلوگیری به عمل آید. در پایان امیدوارم که مسئولان محترم و متولیان امر، بهترین راهکار را برای حفظ بافت تاریخی شیراز از گزند تخریب‌ها اتخاذ کنند.

کد خبر 642412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.