تصویب طرح مدیریت جامع پسماند رامسر

شهردار رامسر از تصویب طرح مدیریت جامع پسماند این شهر در کمیته فنی محیط زیست استان مازندران خبر داد.

علی امینی‌شاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه موضوعات مهم زیستی‌محیطی را با فرهنگ‌سازی باید به ارزش تبدیل کرد، اظهار کرد: مدیریت شهری رامسر با علم به پویایی و زنده بودن شهر و پیچیدگی آن، شاخص‌ها و رویکردهای توسعه را با برنامه پیش می‌برد و محیط زیست به دلیل اهمیت فراوان در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه در بخش ساماندهی زباله حمایت‌های سازمان محیط زیست مدنظر قرار گرفته است، افزود: در شهر رامسر آسیب‌های جدی در حوزه زیست‌محیطی وجود دارد که باید برای کاهش آنها برنامه داشته باشیم.

شهردار رامسر با بیان اینکه مدیریت جامع پسماند اولویت مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر بود که به تصویب کمیته فنی محیط زیست استان مازندران رسید، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه کنوانسیون تالاب و حضور صندوق توسعه ملی محیط زیست برای ساماندهی سایت زباله کلاکولی در دستور کار قرار گرفته و یک سال مطالعات و تحقیقات شهرداری، شورای اسلامی شهر و حمایت‌های فرمانداری نتایج خوبی داشته است.

امینی‌شاد با ابراز نگرانی از نبود مدیریت یکپارچه شهری که گریبان‌گیر کشور شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی ساماندهی سایت زباله از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با انجام مطالعات مناقصه و طراحی اسکلت تصفیه‌خانه شیرابه سایت زباله به مبلغ دو میلیارد تومان و ریجکت‌سوز محصول پردازش زباله سایت کلاکولی با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، سال آینده انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: هزینه تأمین تأسیسات سیستم هاضم که زباله تر را به گاز و کود تبدیل می‌کند، ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است و این طرح در مرحله مناقصه قرار دارد.

شهردار رامسر با بیان اینکه اردیبهشت‌ماه سال آینده عملیات اجرایی ساماندهی سایت زباله کلاکولی با به‌کارگیری سه پیمانکار آغاز به کار خواهد کرد، گفت: جنگل‌های هیرکانی نقش بزرگی در زندگی ما داشته‌اند، اما آنها را به سایت زباله تبدیل کرده‌ایم، امید است با ساخت تفرجگاه در سایت کلاکولی و درختکاری در سال‌های آینده، چشم‌انداز بهتری از این جنگل‌های ارزشمند داشته باشیم.

کد خبر 642265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.