قصابی‌ها نقشی در گرانی گوشت قرمز ندارند

رئیس اتحادیه قصابان و فروشندگان مرغ و ماهی شهرستان لنجان گفت: سود قصابان براساس نرخ مصوب اتحادیه محاسبه می‌شود؛ باید توجه داشت کاهش شدید قدرت خرید مردم عاملی شده تا برخی از فعالان این صنف به فکر تغییر شغل خود بیفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا طغیانی امروز _یکشنبه سی‌ام بهمن‌ماه_ با اشاره به افزایش غیرمتعارف قیمت گوشت قرمز، اظهار کرد: طی روزهای اخیر قیمت گوشت قرمز روند صعودی داشت و اثر این اتفاق را می‌توانیم در بازار ماده پروتئینی شاهد باشیم.

وی افزود: براساس نظر کارشناسان، گوشت قرمز باید سهم قابل توجهی در سبد غذایی مردم داشته باشد اما افزایش سرسام‌آور قیمت این ماده پروتئینی به دغدغه اصلی برای شهروندان شهرهای ایران از جمله شهرستان لنجان تبدیل شده، به‌گونه‌ای فروش قصابی‌ها نیز به شدت کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه قصابان و فروشندگان مرغ و ماهی شهرستان لنجان با بیان اینکه قصابی‌ها نقشی در گرانی گوشت قرمز ندارند، تصریح کرد: سود قصابان براساس نرخ مصوب اتحادیه محاسبه می‌شود؛ باید توجه داشت که کسادی بازار قصابی‌ها و همچنین کاهش شدید قدرت خرید مردم عاملی شده تا برخی از فعالان این صنف به فکر تغییر شغل خود بیفتند، اما فردی که یک عمر در این صنف فعالیت کرده چگونه می‌تواند در شغل دیگر مشغول فعالیت شود.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌های ارائه شده از سوی دامداران و فعالان بازار عرضه دام زنده، دامداران به دلیل خشکسالی طی سال‌های اخیر با کمبود علوفه یا افزایش قیمت آن مواجه بوده‌اند به‌گونه‌ای که دامدارانی که به شکل سنتی مشغول فعالیت هستند، بیشتر دام‌های خود را به کشتارگاه فرستاده‌اند و دام‌های مولد زیادی نیز ذبح شده است.

طغیانی علت افزایش قیمت گوشت قرمز را کمبود عرضه دام، صادرات و قاچاق دام دانست و اضافه کرد: قاچاق دام به خارج مرزها موجب شده تا برخی دامداران رغبتی برای پرواربندی دام‌های خود نداشته و به فکر فروش دام‌های جوان خود بیفتند.

وی با بیان اینکه دلالان بازار دام زنده را در دست دارند، مطرح کرد: امروز بخش قابل توجهی از دام زنده مورد نیاز شهرستان لنجان از دیگر استان‌ها تأمین و وارد شهرستان می‌شود، بر همین اساس واسطه‌گران بیشترین سود را می‌برند.

رئیس اتحادیه قصابان و فروشندگان مرغ و ماهی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با حضور دامداران و فعالان بازار عرضه دام زنده در شهرستان لنجان برگزار شد، این افراد درخواست ساماندهی به بازار آشفته نهاده‌های دامی، جلوگیری از قاچاق و کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌گران، درنظرگرفتن تسهیلات بودند تا بتوانند به فعالیت خود در شهرستان ادامه دهند.

وی با بیان اینکه پتانسیل‌های توسعه دانش در حوزه دام مهجور مانده است، یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مؤثری در حل چالش‌ها و ایجاد فرصت در حوزه دام، طیور و آبزیان دارند و اعتماد به دانش و فناوری در راستای ورود به بخش تولید دام می‌تواند گره‌گشای افزایش قیمت گوشت قرمز باشد.

طغیانی متذکر شد: عرضه انبوه دام زنده سبک، نظارت بیشتر بر مرزهای کشور جهت جلوگیری از قاچاق دام، عرضه گسترده گوشت منجمد در بازار با هدف ایجاد تناسب در عرضه و تقاضا نیز تأثیر بسزایی در فروکش کردن قیمت گوشت قرمز خواهد داشت.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده در عرضه گوشت تنظیم بازاری و وارداتی گرم، قیمت این محصول در شهرستان لنجان نیز روند کاهشی به خود بگیرد.

کد خبر 642233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.