تفسیر قرآن شهید زین‌الدین در وسط معرکه جنگ

«بعد از نماز، شهید زین‌الدین آیه‌ای از قرآن را خواند و شروع به معنی و تفسیر آن کرد، به‌قدری مسلط بود که مجذوب تفسیر او شدیم. بیشتر از آن تعجب کردیم که در چنین شرایط و مشغله کاری زیاد و اداره کردن یک لشکر چندهزارنفری و محدودیت‌های جبهه جنگ، باز هم قرآن خواندن را فراموش نکرده است.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، جوانان کم‌سن‌وسال در قامت یک فرمانده، طی دوران دفاع مقدس توانایی‌های خود را نشان دادند، آن‌ها که در این دوران حماسه همچون آذرخشی درخشیدند و به‌منظور دفاع از انقلاب اسلامی و پاسداری از سرزمین عشق و شهادت، قدم در میدان مبارزه گذاشتند.

این فرماندهان جوان همچون شاگردانی در محضر قرآن کریم درس گرفتند و این آموزه‌های وحیانی را در میدان نبرد به کار بستند. آنان چنان انسی با کلام‌الله مجید داشتند که حتی در معرکه جنگ هم به قرآن پناه می‌بردند و از آن، یاری می‌جستند.

یکی از یاران نزدیک شهید مهدی زین‌الدین به ماجرای تفسیر قرآن این شهید بزرگوار در وسط معرکه جنگ اشاره کرده است: «موقع نماز شد و آقامهدی به نماز ایستاد و شهید حسن‌پور هم پشت سر او. بعد از نماز شهید زین‌الدین آیه‌ای از قرآن را خواند و شروع به معنی و تفسیر آن کرد؛ به‌قدری مسلط بود که مجذوب تفسیر او شدیم. بیشتر از آن تعجب کردیم که در چنین شرایط و مشغله کاری زیاد و اداره کردن یک لشکر چند هزارنفری و محدودیت‌های جبهه جنگ باز هم قرآن خواندن را فراموش نکرده است، این موضوع نشان‌دهنده علاقه‌مندی و انس آقامهدی با قرآن بود.»

به گزارش ایمنا، شهیدزین‌الدین یکی از فرماندهان و نامداران دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به شمار می‌رود که با برخورداری از بینش عمیق سیاسی در خنثی کردن حرکت‌های انحرافی و ضدانقلابی گروهک‌های تروریستی، نقش بسزایی داشت و در دوران دفاع مقدس با فرماندهی لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) رشادت‌های بسیاری از خود نشان داد.

کد خبر 642222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.