ضرورتِ داشتن آگاهی نسبت‌به ترکیب مواد شیمیایی در خانه‌تکانی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: لازم است شهروندان برای خانه‌تکانی از ترکیب مواد شیمیایی و شوینده‌ها آگاهی داشته باشند، در صورت امکان در زمان استفاده از مواد شوینده باید فضا باز باشد تا گاز ناشی از آن تخلیه شود.

سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رعایت نکات ایمنی در زمان خانه‌تکانی، اظهار کرد: با توجه به اینکه پنجره‌ها در ارتفاع هستند، برای پاک کردن شیشه‌ها نکات ایمنی را رعایت کنید، زیرا امکان سقوط وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زمان شست‌وشوی راه‌پله‌ها و مکان‌های شیب‌دار امکان سُر خوردن و آسیب به دست و پا وجود دارد، افزود: لازم است شهروندان برای خانه‌تکانی از ترکیب مواد شیمیایی و شوینده‌ها آگاهی داشته باشند، در صورت امکان در زمان استفاده از مواد شوینده باید فضا باز باشد تا گاز ناشی از آن تخلیه شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: افراد باید از مواد سریع‌الاشتعال مانند بنزین و الکل برای پاک کردن در فضای بسته خودداری کنند، چراکه تجمع گاز وجود دارد و با رسیدن کوچک‌ترین شعله یا جرقه انفجار رخ می‌دهد.

وی گفت: در صورت امکان از نردبان‌های دو طرفه استفاده شود که پله‌های بزرگ‌تر و مقاومت و ایستایی بیشتری دارد، همچنین از قرار دادن نردبان روی شیشه‌ها خودداری کنید و در زمان استفاده مراقب کودکان نیز باشید.

کاوه‌آهنگران با بیان اینکه هنگام خانه‌تکانی باید از ریختن آب و کشیدن دستمال روی پریزهای برق خودداری شود، اضافه کرد: افراد باید از قطع برق در زمان شست‌وشو اطمینان حاصل کنند، برای جلوگیری از پاشیدن آب روی کلیدهای برق و درزهای اطراف پریزها می‌توان آن‌ها را پوشاند تا آب به داخل پریز نفوذ نکند.

وی افزود: برای پاک‌سازی آلاینده‌های روی لوسترها باید ابتدا برق را قطع کرد، زیرا اگر پارچه یا دستمالی که برای پاک‌سازی لوستر استفاده می‌شود نم و رطوبتی داشته باشد، باعث برق‌گرفتگی می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان شماره سه رقمی ۱۲۵ را به خاطر بسپارند، زیرا سازمان آتش‌نشانی به صورت ۲۴ ساعته در خدمت شهروندان است تا در صورت رخداد حوادث به آن‌ها یاری رساند.

کد خبر 642187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.