آیا کشف جدید جیمزوب تنها یک خطای دید است؟

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: کشف جدید تلسکوپ فضایی جیمزوب، می‌تواند نشانه‌ای از ماده تاریک و یا خطای دید باشد؛ بنابراین باید پیرامون آن مطالعات بسیاری انجام شود تا به نتیجه رسید.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره منبع انرژی که توسط تلسکوپ فضایی جیمزوب کشف شده و می‌تواند نشانه‌ای از انرژی تاریک باشد، اظهار کرد: همچنان حلقه‌های گمشده بسیاری در زمینه شناخت انرژی تاریک وجود دارد که تلسکوپ فضایی جیمزوب باید به آن بپردازد.

وی افزود: منبع انرژی که اخیراً توسط تلسکوپ فضایی جیمزوب کشف شده است باید به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد و مشخصات آن نیز باید با جزییات کامل استخراج و تا حد امکان تحلیل شود.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: درواقع همچنان راه زیادی را برای شناخت انرژی تاریک باید طی کنیم و حتی نمی‌توانیم کشف این منبع انرژی را به عنوان اثری در نظر بگیریم که به منشأ انرژی تاریک مربوط می‌شود.

وی با اشاره به احتمال وجود نداشتن چنین منبع انرژی، گفت: منبع انرژی که توسط تلسکوپ فضایی جیمزوب مشاهده شده است، می‌تواند به دلیل خطای تلسکوپ یا اختلال در بخش نورگیر آن شکل گرفته باشد.

منتظری تاکید کرد: کشف جدید تلسکوپ فضایی جیمزوب، می‌تواند نشانه‌ای از ماده تاریک و یا خطای دید باشد، بنابراین باید پیرامون آن مطالعات بسیاری انجام شود تا به نتیجه رسید.

وی در همین رابطه ادامه داد: با توجه به ابهامی که پیرامون این کشف وجود دارد هنوز نمی‌توان به طور قطعی در رابطه با منبع انرژی صحبت کرد.

کد خبر 642022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.