قرارداد «ساخت هتل در ارگ جهان‌نما» منعقد شد

آیین انعقاد قرارداد ساخت هتل در ارگ جهان‌نما امروز و با حضور شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن رنجبر امروز _ پنجشنبه بیست‌وهفتم بهمن _ در آئین «انعقاد قرارداد ساخت هتل در ارگ جهان‌نما» اظهار کرد: امروز شاهد انعقاد قرارداد مشارکتی هتل ارگ جهان‌نما هستیم. تقارن این اتفاق با تصویب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان نشانه‌ای برای جامعه سرمایه‌گذار در شهر است.

وی افزود: با توجه به شعار «اصفهان، شهر زندگی» دوره ششم مدیریت شهر و شورا، بر حرکت به سوی تحقق درآمد پایدار تاکید شده است.

معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های شهرداری پرهیز از کسب درآمدهای ساختمانی است، گفت: بر این اساس در بودجه ۱۴۰۱، بالغ بر دو هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی اختصاص داده شد تا مشارکت‌کنندگان حرفه‌ای اقدامات زیربنایی را انجام دهند. در این راستا، چند مجموعه هدف‌گذاری شد که یکی از آن‌ها احداث هتل ارگ جهان‌نماست.

وی ادامه داد: در این راستا، مجلدی بالغ بر ۵۰۰ صفحه از شرح وظایف مشارکت‌کننده تدوین شده است تا مسیر کار با دقت ترسیم و مراحل قانونی اقدامات انجام شود.

رنجبر تاکید کرد: بیشتر از آنکه برای احیا و ساخت هتل ارگ جهان‌نما خوشحال باشیم که زیرساخت واقعی در عرصه خدمت‌رسانی است، از این خوشحالیم که مسئله مشارکت‌کننده‌ها در توسعه زیرساخت‌ها رفع می‌شود.

وی گفت: در کل خط دوم مترو ایستگاه‌هایی وجود دارد که توسعه‌دهندگان واقعی و حرفه‌ای می‌توانند برای سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

معاون شهردار اصفهان پارک ۲۲ هکتاری گل نرگس را یکی دیگر از پروژه‌های از این دست دانست و افزود: مدیریت شورا و شهرداری به‌دنبال روبان‌چینی پروژه‌هایی هستند که انجام شده، نه کلنگ‌زنی برای شروع کار؛ اما انعقاد قرارداد احداث هتل در ارگ جهان‌نما، برای همه کسانی که به شهر اصفهان علاقه‌مند هستند آن‌قدر مثبت و مهم بود که برگزار شد.

قرارداد ساخت هتل در ارگ جهان‌نما منعقد شد

رنجبر تاکید کرد: مدیریت شهر با آغوشی باز فضا را برای سرمایه‌گذار ایجاد می‌کند.

لزوم تبدیل ارگ جهان‌نما به مرکز فرهنگی گردشگری

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، نیز در این مراسم اظهار کرد: از دوره نخست شورای اسلامی شهر اصفهان ساختمان جهان‌نما برای مدیریت شهر و یونسکو به‌عنوان یک موضوع مطرح بود، به طوری که در دوره‌های مختلف یونسکو شهرداری را ملزم به کوتاه کردن ارتفاع این ساختمان کرد.

وی گفت: با توجه به موقعیت ارگ جهان‌نما در مرکز شهر، این ارگ ظرفیت این را دارد که به یکی از مراکز فرهنگی گردشگری کشور تبدیل شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود به موضوع گردشگری توجهی ویژه داشتند، خاطرنشان کرد: ارزش این پروژه به سرعت اجرای آن است. بنابراین برنده اصلی آن سرمایه‌گذاران هستند.

احداث هتل جهان‌نما در سه سال

مسعود فرقدانی، سرمایه‌گذار، نیز اظهار کرد: اصفهان نیازمند ایده‌های نو است و برای اینکه مجموعه جهان‌نما به‌ثمر بنشیند، به ایده و تفکر نو نیاز داریم.

وی افزود: قول می‌دهم اگر با ما همکاری صورت پذیرد، کمتر از سه سال پروژه انجام شود.

کد خبر 641806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.