۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
تخت فولاد در شب دیدنی می‌شود

مسئول عمران و خدمات شهری مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از ساماندهی و تقویت روشنایی معابر و عرصه‌های تخت فولاد تا پایان سال جاری خبر داد.

سیدمحسن کاظمی‌طبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از رویکردهای مجموعه تخت فولاد در حوزه خدمات شهری فعال کردن جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری شبانه است. در این راستا نقاط تاریک و اماکن نیازمند روشنایی شناسایی و در سه محور تقسیم‌بندی شده است؛ محور اول نورپردازی تکایا و محور دوم روشنایی معابر و محور سوم پروژه روشنایی تکایا بود.

وی افزود: در حوزه نورپردازی بقاع و تکایای تخت فولاد پروژه نورپردازی بقعه تاریخی بابا رکن‌الدین و بقعه کازرونی همچنین آب‌انبار کازرونی، عکس‌خانه و بقعه تویسرکانی انجام شد.

مسئول عمران و خدمات شهری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد با اشاره به انجام روشنایی معابر تصریح کرد: فاز اول روشنایی شامل گذر بابا رکن‌الدین و گذر کازرونی بود. در فاز دوم روشنایی گذر مقدس و گذر خلیلیان انجام شد و در مرحله نهایی پروژه روشنایی محور آیت‌الله خوانساری تا فروردین ۱۴۰۲ با اعتباری بالغ‌بر هشت میلیارد ریال انجام خواهد پذیرفت که مراحل تأمین اعتبار پروژه انجام شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه روشنایی تکایا هم بهینه‌سازی برج نور تکیه صاحب روضات و تکیه همدانیان همچنین قبرستان عمومی طالخونچه‌ای‌ها و تقویت روشنایی تکیه کازرونی و تکیه فیض از اقدامات این حوزه بوده است.

کاظمی‌طبا تقویت روشنایی و نورپردازی اماکن را در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در شب و افزایش امنیت زائران و گردشگران شبانگاهی و تقویت جذابیت‌های گردشگری شبانه مؤثر دانست.

کد خبر 641152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.