سپاهان-ذوب آهن / تقابل آرامش و بحران در دربی اصفهان

هفتادودومین دربی فوتبال اصفهان در حالی بین سپاهان و ذوب‌آهن برگزار می‌شود که دو تیم شرایط کاملاً متفاوتی را تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، امروز _سه‌شنبه، بیست‌وپنجم بهمن‌ماه_ از ساعت ۱۵:۳۰ تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن

سه‌شنبه، بیست‌وپنجم بهمن‌ماه، ساعت ۱۵:۳۰

ورزشگاه: نقش جهان

داور: کوپال ناظمی

آخرین رویارویی: ذوب آهن یک-سپاهان یک

پخش زنده: شبکه ورزش، شبکه اصفهان

تقابل آرامش و بحران در دربی اصفهان

سپاهان و ذوب‌آهن در حالی در آخرین دیدار هفته بیستم لیگ برتر به مصاف یکدیگر می‌روند که هر کدام شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند، یکی در بهترین فرم فصل خود برای قهرمانی می‌جنگد اما دیگری در بحرانی‌ترین شرایط قرار دارد.

در یک سو سپاهانی قرار دارد که پس از شکست هفته چهاردهم مقابل پیکان به کلی متحول شده است و شش بازی متوالی شامل پنج بازی در لیگ و یک بازی در جام حذفی را با پیروزی پشت سر گذاشته است، شاگردان مورایس به لطف پنج پیروزی متوالی در لیگ صدر جدول را از پرسپولیس پس گرفتند و حتی هفته گذشته با پیروزی در یکی از سخت‌ترین بازی‌های خارج از خانه فصل مقابل فولاد، صدر جدول را حفظ کردند.

اما در سوی دیگر اوضاع برای ذوب آهن کاملاً متفاوت است، شاگردان مهدی تارتار در هشت بازی اخیر در لیگ و جام حذفی رنگ پیروزی را ندیده‌اند و حتی هفته گذشته مقابل تیم تازه لیگ برتری شده ملوان در فولادشهر هم نتوانستند پیروز شوند تا قبل از دربی اصفهان همچنان در شرایط بحرانی قرار داشته باشند. ذوب آهن که در هفت بازی اخیر در لیگ چهار تساوی و سه شکست داشته است، از جایگاه خود در میانه‌های جدول تا رتبه سیزدهم سقوط کرده است، هرچند تفاضل امتیاز با منطقه سقوط آنقدر زیاد است که تقریباً مطمئن باشیم خطری ذوب آهن را تهدید نمی‌کند.

سپاهان به دنبال تنها شدن در صدر

سپاهان در شرایطی به مصاف ذوب‌آهن می‌رود که در حال حاضر و در حالی که یک بازی کمتر از استقلال و پرسپولیس دارد، با ۳۹ امتیاز صدرنشین جدول است و استقلال و پرسپولیس با امتیاز مشابه و به دلیل تفاضل گل کمتر، پایین‌تر از این تیم قرار دارند.

سپاهان که دو هفته پیش با پیروزی پرگل و قاطعانه مقابل گل‌گهر به لطف توقف پرسپولیس برابر آلومینیوم به صدر جدول صعود کرده بود، هفته گذشته با پیروزی برابر فولاد آن هم در اهواز توانست صدر را برای خود نگه دارد و حالا در این هفته با توجه به شکست خانگی روز گذشته پرسپولیس مقابل هوادار، این فرصت را دارد تا اختلاف خود را با این تیم به سه امتیاز هم برساند. سپاهان حالا در صورت پیروزی مقابل ذوب‌آهن، می‌تواند قبل از دیدارهای سختی مثل بازی با آلومینیوم در اراک، حاشیه اطمینان خوبی در بالای جدول ایجاد کند.

با این حال دیدارهای دربی شرایط خاص خود را دارد و با توجه به اینکه تیم‌ها با انگیزه‌ای متفاوت به این دیدار می‌آیند، پیش‌بینی نتیجه سخت‌تر از یک دیدار معمولی است.

تارتار باز هم پیام‌آور شادی برای پرسپولیس؟

نقش مهدی تارتار در رقابت پرسپولیس و سپاهان در فصول گذشته پررنگ است. او چه در زمانی که در پارس جنوبی بود و چه در زمانی که در پیکان حضور داشت با متوقف کردن سپاهان و سپس شکست مقابل پرسپولیس در هفته‌های پایانی زمینه‌ساز قهرمانی پرسپولیس شد، اتفاقی که هرچند فوتبالی و در زمین رقم خورده بود اما موجب بدبینی هواداران رقیب شد.

اکنون نیز شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که تارتار این بار با ذوب‌آهن می‌تواند پیغام خوشی به هواداران پرسپولیس بفرستد. پرسپولیس روز گذشته مقابل هوادار شکست خورده است و پیروزی سپاهان می‌تواند اختلاف را در صدر جدول به سه امتیاز برساند، با این حال تیم مهدی تارتار فعلاً تنها امید هواداران پرسپولیس برای زیاد نشدن این اختلاف در صدر جدول است.

ترکیب احتمالی

با پایان محرومیت چهار مهره کلیدی سپاهان که از بازی با فولاد محروم بودند، حالا سپاهان بدون محروم به مصاف ذوب‌آهن می‌رود. تنها غایب سپاهان ممکن است مانوئل فرناندزی باشد که در دیدار با فولاد مصدوم و در همان نیمه نخست تعویض شد. در سوی دیگر ذوب‌آهن در حالی به نقش جهان می‌رود که سجاد جعفری و شهرام سالاری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و ممکن است تارتار مانند بازی‌های قبلی از آرمان قاسمی هم به دلیل بعضی مشکلات استفاده نکند.

ترکیب احتمالی دو تیم به شرح زیر است:

سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، مسعود ریگی، محمد کریمی، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده، ایگور کاتاتو و شهریار مغانلو

ذوب‌آهن: حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی، آرمان اکوان، محمد قریشی، امیرحسین رنگرزجدی، جلال مداحی، پوریا پورعلی، محمدعرفان معصومی، روح‌الله سیف‌الهی، سجاد آشوری و محمدرضا سلیمانی.

کد خبر 641131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.