افزایش نصب شیرهای هیدرانت در سطح شهر سیرجان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان از نصب شیرهای هیدرانت آتش‌نشانی با هدف افزایش سرعت در امدادرسانی خبر داد.

آتشپاد سوم رضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از افزایش نصب شیرهای هیدرانت در سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: در راستای تسریع در آبگیری خودروهای آتش‌نشانی و افزایش سرعت امدادرسانی در مناطق پرازدحام شهر سیرجان مانند خیابان امام (ره)، شهرک ثارالله، شهرک تعمیرکاران، خیابان آیت‌الله سعیدی، بلوار غدیر مکی‌آباد، شهرک آب، شهرک برق، خیابان باستانی پاریزی و شهرک سی‌بی‌جی، شیرهای هیدرانت در این نواحی نصب شد.

وی افزود: امکان دسترسی سریع و آسان خودروهای آتش‌نشانی در سطح شهر برای آبگیری و استفاده بهینه از زمان به‌منظور اجرای عملیات بحران در مواقع آتش‌سوزی، یکی از شاخصه‌های مهم در عملیات‌های آتش‌نشانی بوده که در زمان بروز حوادث آتش‌سوزی و کاهش خسارات و تلفات جانی و مالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این امکان از طریق نصب شیرهای هیدرانت فراهم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان با بیان اینکه نصب این شیرها در راستای افزایش توان عملیاتی آتش‌نشانی سیرجان است، خاطرنشان کرد: تعداد شیرهای هیدرانت در سطح شهر با توجه به توسعه شهر پاسخگو نیست و افزایش آن‌ها زمان دسترسی سریع و زودهنگام در صورت تامین آب خودروهای آتش‌نشانی برای اطفای حریق را افزایش می‌دهد.

یوسفی ضمن قدردانی از همکاری مدیر آب و فاضلاب شهرستان سیرجان، گفت: با توجه به نیاز به شیرهای هیدرانت در مناطق حساس، پرخطر و حاشیه شهرها و شهرک‌ها، جانمایی کارشناسی‌شده آن‌ها در دست اقدام است.

وی افزود: شیرهای ایستاده آتش‌نشانی در مسیر پرفشار شبکه اصلی آب شهری برای تامین آب خودروهای آتش‌نشانی و استفاده مستقیم در صورت نزدیک بودن محل حریق نصب می‌شود.

کد خبر 641077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.