لزوم اجرای صددرصدی قانون هوای پاک

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: امیدواریم با افزایش کیفیت سوخت هوا کمتر آلوده شود و از طرفی صنعت نیز مجبور به مصرف سوخت‌هایی مانند مازوت نشود.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت فعلی کشور در حوزه کیفیت سوخت و اتومبیل‌های داخلی، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر کیفیت سوخت و اتومبیل‌های داخلی از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

وی افزود: متأسفانه تاکنون تنها ۱۰ درصد از قانون هوای پاک را توانسته‌ایم، اجرا کنیم و اکثر ارگان‌هایی که بر اساس این قانون تکلیف داشته‌اند، به وظایف خود عمل نکرده‌اند.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: با وجود وضعیت نامطلوبی که در حوزه سوخت و اتومبیل مشاهده می‌شود، سال جاری وزارت نفت شروع خوبی داشته است و اگر سرمایه‌ای که برای قانون هوای پاک در نظر گرفته شد، مورد استفاده قرار گیرد، به‌طور قطع با شرایط مطلوبی مواجه می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم قانون هوای پاک را به طور کامل اجرا کنیم و حتی در زمستان نیز با هوای آلوده مواجه نشویم، همچنین امیدواریم با افزایش کیفیت سوخت هوا کمتر آلوده شود و از طرفی صنعت نیز وادار به مصرف سوخت‌هایی مانند مازوت نشود.

صفریان در رابطه با معضلات ناشی از مصرف سوخت مازوت گفت: مازوت یکی از آلوده‌ترین سوخت‌هایی محسوب می‌شود که در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و متأسفانه در زمستان به دلیل افزایش مصرف گاز در منازل، صنایع به‌خصوص نیروگاه‌ها به مازوت‌سوزی روی می‌آورند که این مسئله منجر به افزایش شدید آلودگی می‌شود.

وی تاکید کرد: در بخش خانگی با توجه به وجود مبحث ۱۹ مصرف گاز کاهش پیدا خواهد کرد و به‌طور قطع با صرفه‌جویی در مصرف گاز، صنایع می‌توانند به بهترین شکل ممکن از سوختی با آلودگی کمتر بهره‌مند شوند.

کد خبر 640550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.