راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه پیوند انقلاب اسلامی با مردم است

شهردار چلگرد با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه پیوند انقلاب اسلامی با مردم است، گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن بهانه‌ای برای مرور ارزش‌ها، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است که همین مسئله زمینه را برای مطالبه‌گری مردم از مسئولان امر فراهم می‌کند.

فرزاد پرویزی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: انقلاب اسلامی جنبش فراگیر و خیزش همگانی ملت ایران برای سرنگونی رژیم پهلوی و استقرار جمهوری اسلامی بود که محدود به منطقه، شهر یا بخش خاصی نبود و آحاد ملت در پیروزی آن نقش داشتند.

وی افزود: مردم در سال ۱۳۵۷ همگام و همگرا با هم، علیه استبداد پهلوی به پا خاستند و از طریق راهپیمایی، تظاهرات و اعتصابات مخالفت خود را ابراز کردند. نقش حلقه یاران امام (ره) از یک طرف و فرهنگیان و روشنفکران به عنوان نماینده طبقه متوسط از طرف دیگر بسیار برجسته بود.

شهردار چلگرد خاطرنشان کرد: ائتلاف میان این دو گروه به ساماندهی اعتصابات و اعتراضات منجر شده و با مشارکت این دو گروه در ماه‌های سال ۵۷ به صورت واقعه‌ای روزانه درآمده بود، رویدادهای شهریورماه که منجر به تظاهراتی خونین شد، به خاطر نوع بافت جمعیت و ترکیب قبیله‌ای آن، تمام مردم را به صحنه کشاند و کار ساواک را برای مقابله با حرکت‌های انقلابی با مشکل مواجه کرد.

پرویزی اضافه کرد: سرانجام این ائتلاف و یکپارچگی مردم در مخالفت با رژیم شاهنشاهی سبب تحول و تغییر در جریان پیروزی انقلاب و نهادینه شدن نهادهای انقلاب شد.

شهردار چلگرد تصریح کرد: ۲۲ بهمن یکی از پدیده‌های نادر، جذاب و پیچیده اجتماعی است که تبیین آن متضمن در نظر گرفتن وجوه متعدد و متنوع دخیل در ظهور آن است، در اصل انقلاب‌ها در بستر و موقعیت خاصی حادث می‌شوند، در وقوع وضعیت انقلابی، بیداری، بسیج سیاسی توده‌ها، تحرک اجتماعی، مشروعیت‌زدایی از نظم سیاسی پیشین و طراحی نظم مشروع و مطلوب و استقرار نظام مردمی و انقلابی، ایدئولوژی‌های انقلابی به عنوان موتور حرکت انقلاب عمل کرده است.

پرویزی ادامه داد: اهمیت حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در نهایت به تأثیری که انقلاب ایران بر جریان بیداری اسلامی و اهمیتی که تشیع و رهبری در پیروزی انقلاب دارد، می‌پردازد. امروز جامعه باید در صف اول راهپیمایی ۲۲ بهمن باشد و مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب بزند.

وی تاکید کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه پیوند انقلاب اسلامی با مردم و همراهی آنان پس از گذشت چند دهه از روز پیروزی انقلاب اسلامی است و به همین دلیل جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران برخلاف جشن‌های ملی مشابهی که در سایر کشورها و به صورت رسمی و دولتی برگزار می‌شود، با حضور و مشارکت آگاهانه و اختیاری تمام اقشار مردم برگزار می‌شود.

شهردار چلگرد گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن بهانه‌ای برای مرور ارزش‌ها، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است که همین مسئله زمینه را برای مطالبه‌گری مردم از مسئولان امر فراهم می‌کند.

کد خبر 640331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.