بیش از ۱۶۰ زندانی در ایام دهه فجر به آغوش خانواده بازگشتند

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌ و بختیاری با بیان اینکه در ایام دهه فجر ۱۵۹ زندانی برای بازگشت به آغوش خانواده بدرقه شدند، گفت: در برهه کنونی نیز دشمنان قسم خورده انقلاب همچون گذشته سعی در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز _پنجشنبه بیستم بهمن _ در آئین آزادسازی زندانیان، اظهار کرد: در ۴۴ سالی که از عمر با برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌گذرد، فتنه‌ها و توطئه‌های بسیاری از سوی دشمنان علیه ملت ایران طراحی و اجرا شد که با رهبری بی‌بدیل حضرت امام خمینی (ره)، حسن درایت و سکانداری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بیداری مردم شهیدپرور ایران همواره به شکست انجامیده است.

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر ۱۵۹ زندانی برای بازگشت به آغوش خانواده بدرقه شدند، افزود: در برهه کنونی نیز دشمنان قسم خورده انقلاب همچون گذشته سعی در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند، بر این اساس همه ما وظیفه داریم تا با تبیین دستاوردهای انقلاب برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان تجلی بخش روشنگری در جامعه و خنثی‌ساز دسیسه‌ها و اهداف شوم دشمنان باشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های دستگاه قضائی در دهه فجر، تصریح کرد: مجموعه دستگاه قضائی و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان طی این دهه مبارک باید با فضاسازی محیطی، اجرای برنامه‌های ابتکاری و مشارکتی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: در ایام الله دهه مبارک فجر عملکرد هر دستگاه باید از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر و اقدامات شاخص صورت گرفته، برای تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به مردم اطلاع‌رسانی شود.

بهرامی با بیان اینکه سیاست دستگاه قضا جلوگیری از تزاحم، تداخل و موازی‌کاری با سایر ارگان‌ها است، ادامه داد: اقدامات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال و بختیاری در خصوص کودکان کار و خیابانی، کمک‌کننده و یاری‌بخش کمیته‌ها و ستادهای مشابه استانی است.

وی با اشاره به نحوه عملکرد مقامات قضائی در برخورد با جرایم سبک، گفت: قضات محاکم به رغم اعمال مجازات‌های قاطع برای محکومان باید استفاده از تأسیسات ارفاقی و مجازات‌های جایگزین حبس را نیز مد نظر خود قرار دهند، لازم است در نظر داشته باشیم که وجود اختلاف منجر به قطع ارتباط نمی‌شود، بلکه می‌تواند سرآغاز بسیاری از عداوت‌ها و نابسامانی‌ها در اجتماع باشد.

اقدامات لازم برای آزادسازی زندانیان انجام شده است

عبدالرضا علی‌محمدی، دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بر اساس دستور ریاست قوه قضائیه، مبنی بر توجه مستمر به وضعیت زندانیان و تلاش برای کاهش سطح جمعیت کیفری، اقدامات لازم برای احصا و آزادسازی زندانیان واجد شرایط انجام شد و بر این اساس در بررسی‌های انجام شده ۱۵۹ زندانی مشمول استفاده از تأسیسات ارفاقی قرار گرفتند که به آغوش خانواده‌های خود باز می‌گردند.

وی تصریح کرد: تلاش‌های خدمتگزاران مردم در مجموعه دستگاه قضائی استان و سازمان‌های تابعه موجب شد تا در قالب ویژه برنامه‌های دهه فجر زمینه بازگشت زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش جامعه فراهم شود.

کد خبر 640104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.