استراتژی جالب بریتانیا برای تولید گرمایش تجدیدپذیر

بریتانیا طرح جدیدی را برای تولید گرمایش قلمرو آغاز کرده است و در نظر دارد با کمترین نرخ انتشار کربن به گرم کردن سازه‌ها از زیرزمین بپردازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متقاضیان اهل انگلستان و ولز به‌زودی قادر خواهند بود برای برخورداری از خدمات دولت بریتانیا برای گرم کردن منازل خود با نرخ انتشار صفر کربن اقدام کنند. مدیران بریتانیایی از اختصاص هزینه‌ای ۳۲ میلیون پوندی برای ارائه خدمات خود در این زمینه خبر داده و مدعی شده‌اند استراتژی جدید گرمایش مورد نیاز سازه‌ها را با بالاترین کیفیت و کارآمدی از شبکه زیرزمینی در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد.

اپراتورهای شبکه گرمایی

طرح جدید بریتانیا که از اکتبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ به‌طور آزمایشی در بعضی از مناطق سراسر قلمرو پیاده شد، نظر بسیاری از مدیران محلی، نهادهای اجتماعی، مردم و اپراتورهای خصوصی شبکه گرمایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل، قرار است این طرح به‌زودی در ولز و انگلستان پیاده شود که البته مدیران از احتمال توسعه آن به سایر کشورهای بریتانیا خبر داده‌اند. اپراتورهای مسئول توسعه این طرح ادعا کرده‌اند که افزایش قابل توجه هزینه انرژی و ناکارآمدی شبکه‌های گرمایشی مهم‌ترین نقش را در برانگیختن آن‌ها به ارائه نوآوری‌های متعدد و در نهایت طرح استراتژی جدید ایفا کرد.

استراتژی جالب بریتانیا برای تولید گرمایش تجدیدپذیر

تولید نیروی لازم برای گرمایش شهرهای انگلستان و ولز در رویکرد جدید با میزان انتشار صفر کربن همراه خواهد بود که این قابلیت، بریتانیا را در اهداف بلندپروازانه خود برای مبارزه با آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی یاری خواهد کرد، ضمن این‌که رویکرد جدید در بهبود کیفیت زندگی شهروندان، دست‌کم در تأمین نیروی کارآمد برای گرمایش و کاهش هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی، بسیار اثربخش خواهد بود. در واقع، دولت بریتانیا ۳۲ میلیون پوند هزینه اختصاص داده است تا هزاران ساختمان را در سراسر انگلستان و ولز از انرژی تجدیدپذیر و مقرون‌به‌صرفه زیرزمینی بهره‌مند کند که بودجه ذخیره‌شده ناشی از این اقدام بسیار بیشتر از هزینه مصرفی برآورد شده است و دولت از صرف این بودجه برای توسعه خدمات گرمایش تجدیدپذیر در سایر کشورهای قلمرو طی چند سال آینده خبر داده است.

کد خبر 639781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.