پرداخت عوارض در زنجان پلکانی شد

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: عوارض شهرداری در بودجه سال آینده پلکانی خواهد بود و بین ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین حمزه‌لوپاک امروز _ سه‌شنبه هجدهم بهمن _ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه سیاست‌های در نظر گرفته شده در دفترچه عوارض کمک به رونق ساخت‌وساز در محل‌های بازآفرینی، جوانی جمعیت و قانون جهش تولید لحاظ شده است، اظهار کرد: تفاوت‌هایی در دفترچه افزایش پلکانی عوارض وجود دارد و شهر به ۱۰ قسمت تقسیم شده است و افزایش عوارض بین ۱۵ تا ۲۵ درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه لحاظ تخفیف برای خوش‌حساب‌ها و جوایز نیز پلکانی است، گفت: در سه‌ماهه اول ۲۳ درصد، سه‌ماهه دوم ۱۸ درصد، سه‌ماهه سوم ۱۶ درصد و سه‌ماهه چهارم ۱۴ درصد تخفیف پرداخت عوارض لحاظ خواهد شد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر زنجان گفت: اقشار کم‌درآمد و زیر پوشش و انجمن‌های دارای مجوز ۷۰ درصد در عوارض خوش‌حسابی و ایثارگران نیز ۳۰ درصد خوش‌حسابی لحاظ شده است. در حمایت از نخبگان و هیئت علمی نیز بحث تقسیط اعمال خواهد شد.

بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی زنجانی‌ها از محل پسماند

وی با بیان اینکه بافت فرسوده از تخفیف صددرصدی در عوارض ساختمانی برخوردار خواهد شد، افزود: امسال ۲۰ محله هدف بازآفرینی اضافه شد که از ۶۵ درصد تخفیف در سایر عوارض برخوردار خواهند شد.

حمزه‌لوپاک با اشاره به افزایش تعرفه بهای سه سازمان شهرداری زنجان در لایحه بودجه، گفت: بهای خدمات آتش‌نشانی از یک تا چهار درصد و بهای خدمات پسماند با ۲۰ درصد افزایش لحاظ خواهد شد.

وی از بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی شهروندان از محل پسماند خبر داد و افزود: در حوزه پسماند، ۳۰ درصد هزینه‌ها لحاظ نمی‌شود و زمانی که این رقم پرداخت نمی‌شود مدیریت شهری با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود. همچنین افزایش ۲۰ تا ۲۵درصدی تعرفه آرامستان در لایحه بودجه را خواهیم داشت.

کد خبر 639648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.