معضل آب‌گرفتگی غرب شهر حل شد / احداث ۳ پارکینگ در هسته مرکزی در سال آینده

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه معضل آب‌گرفتگی منطقه غربی شهر حل‌ شده است، گفت: هدایت آب‌های سطحی در رینگ شرقی به دلیل تفکیک نشدن زمین‌ها انجام‌ نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حلوایی‌زاده امروز _ سه‌شنبه هجدهم بهمن‌ماه _ در آئین افتتاح و بهره‌برداری از ۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر شش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین این پروژه‌ها مسیر سریع‌السیر اتوبوس‌های تندرو از میدان نماز تا پردیسان است.

وی با بیان اینکه بلوار آیت‌الله بروجردی در سه فاز تکمیل و تحویل مردم شد، افزود: طراح اولیه این مسیر به عرض ۷۰ متر طراحی و تمام مسیرهای اتوبوس، خودرو، پیاده‌رو و دوچرخه در آن دیده شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه در فاز نخست مسیر سواری تکمیل و به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: روسازی بتنی برای مسیر اتوبوس‌رانی انجام شد و در شهرها کم‌تر شاهد چنین روسازی‌هایی هستیم.

حلوایی‌زاده با تأکید بر اینکه ۱۳ هزار تن مصالح در این پروژه مصرف‌شده است، تاکید کرد: شهروندان با استفاده از این مسیر اتوبوس‌رانی می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن از هسته مرکزی شهر به پردیسان منتقل شوند.

وی ادامه داد: این اتفاق با ورود ۲۰ دستگاه اتوبوس به قم همزمان شده است که گام مؤثری در عرصه خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه ساختمان شهرداری منطقه یک و خیابان شهدای شهرداری نیز در قالب این پروژه‌ها افتتاح شده است، گفت: روکش آسفالت، پیاده‌روسازی، اطفای حریق، اتاق فرار و منبع آب نیز از دیگر پروژه‌های گام چهارم افتتاحیه‌های شهرداری است.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه آب‌گرفتگی منطقه غربی قم حل شده است، افزود: هدایت آب‌های سطحی در رینگ شرقی به دلیل تفکیک نشدن زمین‌ها انجام نشده است و در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی و تملک فاز ۵ عمار یاسر با تمام قدرت در حال انجام است و امیدواریم این طرح در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: پارکینگ‌های روباز چهل اختران، بنفشه و چهار مردان از پروژه‌های بافت مرکزی شهر است که در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 639589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.