دسترسی به فضایل امیرمومنان(ع) با نرم‌افزار کابردی فضایل آن امام

نرم‌افزار برنامه کاربردی «فضایل امیرالمومنین(ع)» که توسط موسسه مجموعه کانون خورشید تولید شده است با حضور رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی و رئیس موسسه مجموعه کانون خورشید رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام علی مشکوری در آئین رونمایی از نرم‌افزار برنامه کاربردی «فضائل امیرالمومنین (ع)» که در محل این نمایشگاه انجام شد، با اشاره به نبود دسترسی برخی از شیعیان به منابع در وصف فضائل امیرمومنان علی (ع)، در تشریح این نرم‌افزار تولیدی مجموعه کانون خورشید گفت: در این نرم افزار چهارمحور فضائل امام علی (ع)، قابل دسترسی خواهد بود.

وی از «مجالس»، «انتخاب تصادفی»، «دانلود اپلیکیشن»، و «موضوع» به عنوان چهار محور برای جست‌وجوی مطالب برای دسترسی به فضائل مولای متقیان علی (ع)، نام برد و افزود: به‌عنوان مثال در بخش مجالس کاربران و مخاطبان می‌توانند در سه بخش اداری (روایات زیر یک دقیقه)، خانوادگی (بالای یک دقیقه و موضوعی) و فضیلت‌خوانی (روایات بالای پنج دقیقه) را جست‌وجو کنند.

رئیس مؤسسه کانون خورشید در ادامه سخنان خود با اشاره به دیگر ویژگی‌های این نرم افزار، اظهار کرد: سه هزار فضیلت از امام علی (ع) به‌صورت عربی و فارسی در طول مدت دو سال جمع آوری شده است.

وی از کتاب بحارالانوار علامه مجلسی به عنوان اصلی‌ترین منبع استفاده مطالب نام برد و گفت: استفاده از مطالب این نرم افزار قابلیت اشتراک‌گذاری و کپی‌برداری دارد.

حامد حاجی‌ملامیرزایی، رئیس نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی در ادامه با قدردانی از مجموعه کانون خورشید برای تولید نرم‌افزار «برنامه کاربردی فضائل حضرت علی (ع)»، آن را اثری فاخر و ارزشمند دانست که برای همه مخاطبان و کاربران نقش بی‌بدیلی در استفاده از این برنامه خواهد داشت.

وی از آمادگی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از مجموعه کانون خورشید برای تولید نرم افزارهای مشابه درباره سایر اهل بیت و انبیا (ع) خبرداد و گفت: به‌طور یقین تولید اینگونه نرم‌افزارهای فاخر درباره فضائل انبیا و ۱۴ معصوم (ع)، نقش بسزایی دردسترسی فوری آحاد مردم به اطلاعات و فضائل ایشان خواهد داشت.

همچنین در ادامه این مراسم از چهار محصول دیگر شامل برنامه کاربردی مراقبت فرزند در گوشی موبایل و تبلت (ایمینو)، کتابچه هوش مصنوعی در صنعت رسانه و سکوی محافظت از محتوا (لیپا) و آزمایشگاه مجازی دروس علوم پایه نیز با حضور رئیس نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی رونمایی به‌عمل آمد.

نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی «سی تکس» تا چهارشنبه، نوزدهم بهمن ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ تا ۱۸ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 639456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.