استفاده از روش‌های نوین برای جمع‌آوری بذر گیاهان

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از استفاده از دستگاه تخصصی air spade به منظور جمع‌آوری بذرهای گیاهان در فصل زمستان خبر داد.

سیدعلی‌اکبر انتظام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به چرخه رشد درختان در محیط‌های شهری، به طور معمول انتهای فصل رشد، فصل تولید بذر توسط گیاهان است.

وی افزود: براساس اصول توسعه پایدار فضای سبز شهری یکی از راهکارهای این توسعه استفاده از گونه‌های بومی و تکثیر مجدد آنها است که از طریق بذرهای این درختان انجام می‌شود.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: امسال به صورت ویژه با استفاده از دستگاه تخصصی air spade فرآیند جمع‌آوری بذر درختان در حال انجام است، در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص بذرتکانی از طریق فشار باد توسط کمپرسور و دستگاه air spade می‌توان اقدام به جمع‌آوری بذرهای درختان کرد.

انتظام گفت: در سال جاری با استفاده از این دستگاه، عملیات جمع‌آوری بذر برای درختانی مانند زبان‌گنجشک، اقاقیا و افرا انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل زمستان بیش از ۱۰ تن بذر از درختان سطح شهر مشهد جمع‌آوری شود.

وی افزود: این بذرها بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پس از جمع‌آوری و ضدعفونی برای تولید مجدد درختان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 639259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.