ثبت زلزله‌های بیش از ۳ ریشتر در ۴ استان کشور

روز گذشته چهار استان کشور زلزله‌های بیش از سه ریشتر را احساس کردند که بزرگترین زمین‌لرزه روز گذشته ۴.۷ ریشتر در قصر شیرین استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، ساعت ۰۰:۱۵ بامداد روز شنبه، پانزدهم بهمن‌ماه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر دهدز در استان خوزستان را لرزاند؛ این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله در ۲۲ کیلومتری دهدز و ۳۵ کیلومتری ایذه در استان خوزستان و ۳۵ کیلومتری سرخون در استان چهارمحال و بختیاری رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۰.۲۲۷ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۱.۹۰۴ درجه شمالی ثبت شده است.

ایلام لرزید

ساعت ۰۵:۲۵ روز شنبه، پانزدهم بهمن‌ماه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی سه ریشتر موسیان در استان ایلام را لرزاند؛ این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله در ۳۶ کیلومتری موسیان و ۵۴ کیلومتری دهلران در استان ایلام و ۴۱ کیلومتری Al Amaarah در استان عراق رخ داده و طول جغرافیایی آن ۴۷.۲۶۹ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۲.۲۰۷ درجه شمالی ثبت شده است.

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر قصرشیرین را لرزاند

ساعت ۰۶:۱۵ روز شنبه، پانزدهم بهمن‌ماه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر قصر شیرین در استان کرمانشاه را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله در ۲۰ کیلومتری قصر شیرین و ۲۶ کیلومتری سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه و ۲۳ کیلومتری Khanaqin در استان عراق رخ داده و طول جغرافیایی آن ۴۵.۶۲۵ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۴.۳۳۶ درجه شمالی ثبت شده است.

ساعت ۰۶:۲۱ قصر شیرین در استان کرمانشاه زمین‌لرزه دیگری به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتری زمین را تجربه کرده است، این پس‌لرزه ۱۶ کیلومتری قصر شیرین و ۲۳ کیلومتری سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه و ۲۴ کیلومتری Khanaqin در استان عراق ثبت شده است.

زمین‌لرزه خوزستان را لرزاند

ساعت ۱۹:۳۰ روز شنبه، پانزدهم بهمن زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر هندیجان در استان خوزستان را لرزاند، این زلزله در عمق ۲۸ کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله ۲۰ کیلومتر هندیجان و ۴۵ کیلومتری زهره در استان خوزستان و ۵۱ کیلومتری بندر دیلم در استان بوشهر رخ داده و طول جغرافیایی آن ۴۹.۶۲۸ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۰.۰۶۹ درجه شمالی ثبت شده است.

پس‌لرزه قصر شیرین در استان کرمانشاه ساعت ۱۹:۴۵ به بزرگی ۳.۷ ریشتر در عمق ۲۵ کیلومتری زمین ثبت شده است، این پس‌لرزه ۲۶ کیلومتری هندیجان و ۴۹ کیلومتری زهره در استان خوزستان و ۵۸ کیلومتری بندر دیلم در استان بوشهر رخ داده و طول جغرافیایی آن ۴۹.۵۵۶ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۰.۰۳۹ درجه شمالی ثبت شده است.

همچنین روز شنبه زمین‌لرزه‌های کوچک‌مقیاس در قاسم‌آباد استان خراسان رضوی، کانی‌سور استان کردستان، جعفریه استان قم و قوچان استان خراسان رضوی ثبت شده است.

کد خبر 638869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.