مقام اخلاقی آیت الله جوادی مردم را مجذوب خود کرده است

حضرت آیت‌الله شیخ حسین مظاهری از مراجع تقلید شیعیان در پیامی به همایش چهره ماندگار تبلیغی اصفهان آیت‌الله حاج شیخ اسدالله جوادی را مصداق کلام نورانی «کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِأَعْمَالِکُمْ‌ وَ لَا تَکُونُوا دُعَاةً بِأَلْسِنَتِکُمْ» برشمردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز پنجشنبه-سیزدهم بهمن‌ماه- حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در همایش هفتمین چهره ماندگار تبلیغی استان اصفهان در خیمه حسینی گلستان شهدا، پیام حضرت آیت‌الله مظاهری را به این شرح قرائت کرد:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

«إِنَّمَا یَخْشَی اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ غَفُورٌ»

با عنایت خداوند متعال هفتمین همایش چهره ماندگار تبلیغی استان اصفهان به همت و تلاش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و در ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

اولاً از اهتمام برگزار کنندگان و شرکت کنندگان گرامی در این همایش تشکر و تقدیر می‌کنم و ثانیاً نسبت به شخصیت گرانقدری که این نشست در تکریم و نکوداشت از ایشان برپا شده است ادای احترام می‌نمایم. عالم بزرگواری که علاوه بر مراتب علمی و عملی حائز شرایط شرافت ابوالشهید بوده و فرزند عزیزشان را در راه خداوند و برای احیای ارزش‌های الهی در دفاع مقدس به اسلام و قرآن اهدا نموده‌اند.

ویژگی ممتاز این عالم وارسته مردمی بودن و ارتباط وثیق ایشان با مردم و حضور اجتماعی مفید و راهگشا در راستای تبلیغ و ترویج دین و ارشاد و دستگیری متدینین است که در طی سال‌ها و دهه‌های متمادی به ویژه در منطقه غرب اصفهان، مایه خیر کثیر و منشأ برکات فراوان و موجب حفظ و ارتقا موقعیت دینی و مذهبی آن منطقه بوده است.

از این جهت باید این عالم مسئولیت شناس را مصداق سخن والای امام صادق (ع) دانست که فرمودند: «عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا» علمای شیعیان ما مرزبانانی هستند که در لبه مرز شیطان و لشکریان او، مانع از حمله و هجوم بر شیعیان هستند.

یکی دیگر از خصائل این عالم عامل، مقام اخلاقی ایشان است که باعث جذب مردم و در حقیقت دعوت عملی به دین و ارزش‌های دینی است و از این رو باید این عالم بااخلاص را مصداق «کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِأَعْمَالِکُمْ وَ لَا تَکُونُوا دُعَاةً بِأَلْسِنَتِکُمْ» دانست.

از خداوند تعالی طول عمر قرین با تاییدات و توفیقات عالیه را برای معظم الله مسئلت می‌کنم و سخن را با این دعای بلند امام صادق علیه السلام به پایان می برم: «رَحِمَ اللّه ُ قَوما کانوا سِراجا وَمَنارا؛ کانوا دُعاةً إلَینا بِأعمالِهِم وَمَجهودِ طاقَتِهِم». والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

کد خبر 638413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.