فرانسه ۲۹ _ دانمارک ۳۴/ سومین قهرمانی متوالی دینامیت‌ها

تیم‌ملی دانمارک در فینال مسابقات هندبال قهرمانی ۲۰۲۳ جهان با نتیجه ۳۴ بر ۲۹ از سد فرانسه گذشت و برای سومین دوره متوالی فاتح دنیا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های هندبال قهرمانی ۲۰۲۳ جهان که به‌میزبانی مشترک لهستان / سوئد از نوزدهم دی‌ماه آغاز شده بود شب گذشته با قهرمانی تیم‌ملی دانمارک به پایان رسید؛ دانمارکی‌ها در فینال بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قهرمانی جهان با نتیجه ۳۴ بر ۲۹ موفق به شکست فرانسه شدند و برای سومین‌بار متوالی بر تخت‌پادشاهی دنیا تکیه زدند.

دانمارک پیش‌تر در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ توانسته بود عنوان قهرمانی جهان را به‌دست بیاورد و این‌بار هم با درخشش ستاره‌های خود برابر تیمی غلبه کند که شش مرتبه به قهرمانی در جهان دست یافته بود و از این حیث پرافتخارترین تیم به‌شمار می‌رود.

این جدال حساس و نفس‌گیر که از ساعت ۲۳:۳۰ به‌وقت تهران در سالن تله ۲ آرنای شهر استکهلم سوئد شروع شده بود، در نیمه‌اول با برتری ۱۶ بر ۱۵ دانمارک مقابل فرانسه و اختلاف فقط یک‌گل پایان یافت اما در نیمه‌دوم شیرهای کپنهاگ با پیروزی ۱۸ بر ۱۴، با حاشیه‌امنیت خوبی به پیروزی رسیدند و جام قهرمانی را از چنگ خروس‌ها درآوردند.

ستاره‌های دانمارک از ۴۶ شوتی که روانه دروازه فرانسه کردند ۳۴ گل زدند؛ راسموس لائوج‌اسمیت ۱۰ گل در این بازی به‌ثمر رساند و سیمون بوجتوفت‌پایتلیک هم ۹ گل وارد دروازه فرانسه کرد تا تاثیر فراوانی در برتری و قهرمانی تیم‌شان داشته باشند. از آن‌سمت خروس‌ها نیز ۲۹ گل را پس از زدن ۴۲ شوت وارد دروازه دانمارک کردند که در این بین، ندیم رمیلی با ۶ و دیکا مم با ۵ گل بیشترین سهم را داشتند.

بدین ترتیب دانمارک به سومین قهرمانی تاریخ خود در مسابقات قهرمانی هندبال جهان دست یافت که برای سومین‌بار متوالی رقم خورد و به نخستین تیمی تبدیل شد که این آمار را به‌ثبت می‌رساند؛ فرانسه نیز برای اولین‌بار پس از سال ۱۹۹۳ در فینال شکست خورد و به نایب‌قهرمانی بسنده کرد.

کد خبر 637527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.