افزایش درآمد شهرداری با ایده‌پردازی در مدیریت شهری

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: شهرداری این کلان‌شهر برای سال آینده بودجه سه هزار میلیارد تومانی را پیشنهاد داده است اما اعضای شورای اسلامی شهر بین چهار تا پنج هزار میلیارد تومان درآمد را برای سال آینده در نظر دارند که با برنامه‌ریزی و ایده‌پردازی‌های جدید امکان تحقق آن فراهم خواهد شد.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بودجه شهری یکی از معیارها و شاخص‌هایی است که اقدامات و عملیات عمرانی و هزینه‌های جاری را مشخص می‌کند و نشانگر میزان پویایی و توسعه یک شهر است، اظهار کرد: بودجه شهرداری اراک در ابتدای فعالیت شورای ششم حدود ۱,۱۲۳ میلیارد تومان بود که با تلاش‌های انجام شده، این بودجه به ۱,۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بودجه شهرداری با ۱,۹۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شد که از نظر درآمدی صددرصد محقق و ۲,۷۰۰ میلیارد تومان بیش از درآمدهای پیش‌بینی شده بود که نشان از موفقیت شهرداری در حوزه درآمدزایی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بودجه میزان دخل و خرج شهر را نشان می‌دهد و به این ترتیب بیش از ۷۰۰ میلیارد بودجه ذخیره در شهرداری اراک به وجود آمده است که این مسئله باعث توانمندی شهرداری برای ارائه خدمات و مدیریت شهر خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهرداری این کلان‌شهر برای سال آینده بودجه سه هزار میلیارد تومانی را پیشنهاد داده است اما اعضای شورای اسلامی شهر بین چهار تا پنج هزار میلیارد تومان درآمد را برای سال آینده در نظر دارند که با برنامه‌ریزی و ایده‌پردازی‌های جدید امکان تحقق آن فراهم خواهد شد تا شهر پویاتر از گذشته اداره شود.

چگینی با بیان اینکه نسبت بودجه جاری شهرداری به کل بودجه ۳۰ درصد و نسبت بودجه عمرانی به کل بودجه ۷۰ درصد است که با توجه به تورم موجود، نسبت مناسبی محسوب می‌شود، گفت: در بخش درآمدی نیز ۷۰ درصد درآمد شهرداری از محل درآمدهای ناشی از عوارض عمومی همچون مالیات بر ارزش افزوده و عوارض صدور پروانه است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که بودجه سال آینده شهرداری اراک به صورت محله‌محور تدوین شود تا با ساماندهی محله‌های کم‌برخوردار، این کلان‌شهر به‌طور متوازن توسعه پیدا کند.

کد خبر 637213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.