توماس باخ از کمیته بین المللی المپیک کنار می‌رود؟

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* دنی آلوز ستاره سابق بارسلونا به اتهام آزار جنسی در شهر بارسلونا دستگیر شد. دستگیری این بازیکن سرشناس برزیلی در دنیا بازتاب گسترده‌ای داشت. طبق گزارش‌های رسیده از اسپانیا این ستاره سابق بارسا متهم به آزار جنسی یک دختر اسپانیایی است.

* به نقل از بلومبرگ، صندوق دولتی عربستان سعودی قصد خرید فرمول یک را به قیمت ۲۰ میلیارد دلار دارد. سال گذشته سران عربستان برای خرید "فرمول یک" تلاش‌های خودشان را شروع کردند که این تلاش‌ها شکست خورد و پیشرفتی برای عربستانی‌ها حاصل نشد.

* باشگاه یوونتوس وارد بحران شدیدی شده است. دادگاه فدرال باشگاه تورینی را به دلیل تقلب در گزارش‌های سرمایه داری به کسر ۱۵ امتیاز محکوم کرد تا یووه به رده دهم جدول سقوط کند

* رائول گارسیا آلوارز در سن ۴۲ سالگی درگذشت. او در ۲۴ سال گذشته پس از یک تصادف در کما بوده است. آلوارز در ۱۷ سالگی با تیم دوچرخه سواری حرفه‌ای Venta Magullo-B Melero قرارداد امضا کرد. این حادثه تلخ زمانی رخ داد که رائول در حال تمرین با تیمش در کوه‌های نزدیک مادرید بود.

* سرانجام با اعلام سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، هواداران فوتبال در سراسر ایران توانستند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی وارد ورزشگاه‌ها شوند.

* درحالی که فدراسیون وزنه برداری تاریخ هجدهم بهمن را برای برگزاری مجمع انتخاباتی اعلام کرده بود، اما با توجه به اینکه تأیید صلاحیت نامزدها اعلام نشده است، این زمان به تعویق افتاد

* مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی اعلام کرد که غلامعلی محمد علیپور به عنوان سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی منصوب شد.

* توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، ممکن است پس از دو سال دوره تصدی در رأس این نهاد، از سمت خود کنار برود. گفته می‌شود سباستین کو، رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی جانشین او در این سمت خواهد شد.

* با برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون گلف سه کاندیدای حاضر به رقابت پرداختند. در پایان این مجمع که به ریاست پولادگر برگزار می‌شد، حمید عزیزی با کسب ۳۶ رأی از ۵۱ رأی مأخوذه برای مدت چهار سال به عنوان رئیس فدراسیون گلف انتخاب شد

* فیفا به دلیل دخالت شخص ثالث در امور مربوط به فدراسیون فوتبال و شکایت در مورد انتخابات فدراسیون فوتبالا سریلانکا، این فدراسیون را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد. با این حکم، نماینده فوتبال و تیم‌های باشگاهی این کشور دیگر حق شرکت در مسابقات بین المللی را تا رفع تعلیق ندارد.

* طی حکمی از سوی دبیرکل فدراسیون فوتبال، دانیال مرادی به عنوان سرپرست دپارتمان داوران فدراسیون منصوب شد.

* با برکناری مریم جهان نجاتی سرمربی تیم فوتبال بانوان شهرداری سیرجان تمرینات این تیم تحت الشعاع قرار گرفته و تعدادی از بازیکنان حاضر به شرکت در تمرینات نیستند.
عدم حضور بازیکنان شهرداری سیرجان در تمرین طی روزهای گذشته و سکوت مریم جهان‌نجاتی موجب شد تا شائبه‌های زیادی در این مورد ایجاد شود.

* با اعلام علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال، پنجره این باشگاه باز شد. پس از پرداخت مطالبات گابریل پین مربی سابق این تیم و هرویه میلیچ بازیکن کروات سابق آبی پوشان و اعلام دریافت طلب از سوی این دو به فیفا، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال رسماً باز شد.

* تیم فوتسال مایورکا پالما بامداد امروز (چهارشنبه) در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی اسپانیا به مصاف تیم بورلا رفت و با نتیجه چهار بر سه پیروز شد. حسین طیبی و مسلم اولادقباد، گل‌های اول و دوم پالما را در دقایق ۴ و ۲۱ به ثمر رساندند.

* هجدهمین دوره لیگ دسته یک جوانان و بزرگسالان بانوان (جام کوثر) گرامیداشت شهیده شاخص کشور «فاطمه اسدی»، امروز چهارشنبه پنجم بهمن ماه با برگزاری ۹ بازی از هفته‌های سوم تا پنجم به پایان رسید و تیم بیمه تجارت نو با کسب ۱۳ امتیاز بالاتر از همه رقبا روی سکوی نخست ایستاد.

کد خبر 636832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.