نساجی صفر- سپاهان یک/ تک گل نورافکن برای چهارمین برد متوالی

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی مقابل نساجی به چهارمین برد متوالی خود در لیگ و جام حذفی رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _پنج‌شنبه، ششم بهمن‌ماه_ از ساعت ۱۵ تیم‌های نساجی و سپاهان در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های نساجی و سپاهان

ورزشگاه: شهید وطنی قائم شهر

گل‌: امید نورافکن (دقیقه ۵۱) برای سپاهان

اخطار: ایوب کلانتری (دقیقه ۴۱)، عبدالکریم اسلامی (دقیقه ۶۸) از نساجی؛ فرشاد احمدزاده (دقیقه ۳۱)، محمد قربانی (دقیقه ۲+۹۰) از سپاهان

نساجی: علیرضا حقیقی، سید احمد موسوی، امیرمهدی جانملکی، حامد شیری، علی شجاعی (۷۶- محمد عباسی)، سعید بیگی، ایوب کلانتری، صابر حردانی (۶۴- حسین زامهران)، رضا جعفری (۸۴- آداما نیان)، محمد شریفی (۷۶- علی داوران) و عبدالکریم اسلامی

سرمربی: حمید مطهری

سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، امید نورافکن، محمد کریمی (۷۳- مانوئل فرناندز)، فرشاد احمدزاده (۷۳- یاسین سلمانی)، محمد علی‌نژاد (۸۹- محمد قربانی) و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

داور: بیژن حیدری

شرح بازی:

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته هفدهم، سپاهان در حالی به مهمانی نساجی می‌رفت که در سه بازی اخیر خود در لیگ و جام حذفی به پیروزی رسیده بود و فرم خوبی پیش از این بازی داشت. در سوی دیگر نساجی حضور داشت که پس از اینکه در آخرین دیدار نیم فصل با پنج گل از پرسپولیس شکست خورده بود، هفته گذشته نتیجه خوبی در خانه مس رفسنجان گرفت و این تیم را با تساوی یک بر یک متوقف کرد تا با روحیه ای بهتر در خانه مقابل سپاهان قرار بگیرد و انتقام شکست دو بر یک دور رفت را بگیرد.

بازی در نیمه نخست بیشتر در دست سپاهان بود و شاگردان خوزه مورایس در خلق موقعیت گل بهتر از حریف خود عمل کردند. سپاهان که روی دو شوت تا آستانه باز کردن دروازه نساجی نیز پیش رفت در نیمه نخست نتوانست از میزبان خود پیش بیفتد. در سوی دیگر اما نساجی در نیمه نخست نمایش جالبی نداشت و به وضوح در ساخت بازی و طراحی حمله روی دروازه سپاهان مشکل داشت.

سپاهان که در نیمه نخست بازی برتری ارائه داده بود، نیمه دوم را هم خوب آغاز کرد و این بار برتری این تیم قبل از گذشتن ۶ دقیقه از آغاز بازی با گل همراه شد. فرار رامین رضاییان از سمت راست و پاس کات بک او در مرکز محوطه جریمه به نورافکن رسید تا او با شوتی دقیق دروازه نساجی را باز کند. پس از این گل سپاهان بیش از اینکه به دنبال گل دوم باشد، سعی در حفظ نتیجه داشت تا جلوی بازی انتحاری نساجی برای به تساوی کشاندن بازی را بگیرد. طلایی پوشان در کنترل بازی و حفظ نتیجه خوب عمل کردند تا در روزی که نساجی آن چنان بازی خوبی به نمایش نگذاشت، این سپاهان باشد که سه امتیاز خارج از خانه ارزشمند را کسب کند و همچنان به تعقیب و گریز با صدرنشین ادامه دهد.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۵۱- سپاهان) - پس از چند پاس متوالی، رامین رضاییان پشت مدافعان نساجی در سمت راست محوطه جریمه این تیم صاحب توپ شد تا با یک ارسال زمینی، نورافکن را در محوطه جریمه نساجی صاحب توپ کند و او با ضربه‌ای دقیق به قعر دروازه نساجی، دروازه علیرضا حقیقی را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۲- امید نورافکن پشت محوطه جریمه نساجی صاحب توپ شد و پس از چرخش، با یک شوت محکم دروازه نساجی را نشانه گرفت اما حقیقی با شیرجه‌ای بلند توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۲- علی نژاد که از سمت چپ نفوذ کرده بود با یک پاس کات بک موقعیت خوبی برای مغانلو ساخت اما ضربه مغانلو با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵- حرکت در عرض علی نژاد در کنج سمت چپ محوطه جریمه نساجی، با شوت او به سمت دروازه نساجی همراه شد اما توپ با اختلافی دو سه متری از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۰- شهریار مغانلو با کنترل سینه و شوتی محکم و سر ضرب از پشت محوطه جریمه نساجی، دروازه این تیم را تهدید کرد اما توپ با فاصله‌ای کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴- نفوذ رضاییان از سمت راست با ارسال خطرناک او همراه شد اما حقیقی با جایگیری خوب توپ را جمع کرد.

دقیقه ۸۱- غلامعلی بیگی در گوشه محوطه جریمه سپاهان صاحب توپ شد و با یک ضربه محکم دروازه سپاهان را نشانه گرفت اما این پیام نیازمند بود که با جایگیری خوب توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه ۸۹- ضربه روی پای ایوب کلانتری از پشت محوطه جریمه سپاهان با واکنش خوب نیازمند برگشت داده شد.

اتفاق ویژه:

سپاهان با این پیروزی به ششمین برد متوالی خود مقابل نساجی دست یا تا برای سومین بار متوالی این تیم را در دیدارهای رفت و برگشت لیگ شکست داده باشد.

بهترین بازیکن:

امید نورافکن که گل سه امتیازی بازی را به ثمر رساند، در طول بازی نیز نمایش خوبی در زمین داشت و بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 636709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.