محور ارتباطی فارسان-کوهرنگ باید چهاربانده شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: چهاربانده شدن محور ارتباطی فارسان-کوهرنگ باید پیگیری شود.

رسول غیبی‌حاجیور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بازنگری طرح‌های هادی روستاهای شهرستان کوهرنگ، تکمیل زیرسازی و جدول‌بندی کوچه‌ها و تعیین تکلیف مجری رسیدگی به جاده‌های آنتنی روستا باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته به شهرها و روستاها بر اساس سرشماری است، لذا سرشماری جدید نفوس و مسکن باید انجام و به مسئولان کشوری اعلام شود، افزود: وضع قوانین نیز باید به صورت منطقه‌ای باشد به این دلیل که بسیاری از قوانین در شهرستان‌های محروم قابلیت اجرایی ندارد و منجر به مهاجرت افراد می‌شود؛ همچنین رفع موانع ساخت‌وساز و تغییر کاربری و الحاق زمین‌ها ضرورت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده برای زلزله شهرستان کوهرنگ و چهاربانده شدن محور ارتباطی فارسان-کوهرنگ باید پیگیری شود، ادامه داد: خواستار حضور فرماندار در جلسات شوراهای اسلامی هستیم و تاکید داریم که اطلاع‌رسانی دقیق به مردم در خصوص اعتبارات سیل، مراحل اجرای پروژه‌ها، افزایش زیرساخت‌های ورزشی و توجه و پیگیری سند توسعه شهرستان کوهرنگ باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: تعامل شوراهای اسلامی با دهیاران و شهرداران برای رفع مشکلات ضرورت دارد، همچنین شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ضمن آشنایی با قوانین و مقررات و شرح وظایف مندرج در قانون اساسی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، باید با دهیاران، شهرداران و مسئولان تعامل داشته باشند و در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

غیبی‌حاجیور تصریح کرد: در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درخواست واگذاری مدیریت واحد دو گردنه صعب‌العبور چری و شاه‌منصوری به بخش صمصامی، تجهیزات بیشتر جهت راهدارخانه‌های این بخش، تعمیر و آسفالت جاده‌های آنتنی از جمله جاده روستاهای کوفی، دزک سرچشمه، احمدآباد، رزگه و روستاهای بیرگان، تعمیر جاده دسترسی به روستاهای صفاآباد و سیف‌آبادخان را داریم و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیگیری برای شریانی‌شدن جاده‌های بخش دوآب صمصامی و بیرگان و انجام پروژه‌های عمرانی مربوط به راهداری به صورت امانی با استفاده از ظرفیت قرارگاه‌های سازندگی از دیگر خواسته شورای شهرستان کوهرنگ است که امیدواریم هرچه زودتر عملی شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ خاطرنشان کرد: تأمین و نگهداشت منابع انسانی سلامت در مناطق محروم، چالشی جهانی به‌ویژه در کشورهایی است که پراکندگی جغرافیایی بالایی دارند، هدف باید شناسایی سیاست‌های تشویقی نظام سلامت ایران برای ماندگاری پزشکان و پرستاران در مناطق محروم باشد.

کد خبر 636692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.