اجرای طرح‌های هادی روستایی در خانمیرزا و ارمند مشکل دارد

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اجرای طرح‌های هادی روستایی در بخش‌های مرکزی خانمیرزا و ارمند به‌ویژه دهستان جوانمردی با مشکل جدی روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _پنجشنبه ششم بهمن‌_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: اجرای طرح‌های هادی روستایی در بخش‌های مرکزی خانمیرزا و ارمند به‌ویژه دهستان جوانمردی با مشکل جدی روبه‌رو شده است و مردم از بنیاد مسکن که متولی این حوزه است، انتظار دارند ضمن بازدید میدانی نسبت به رفع مشکلات و بازنگری طرح اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکلات راه‌های روستایی در شهرستان خانمیرزا افزود: اختصاص قیر رایگان به روستاها باید پیگیری شود و واریز اعتباراتی برای دهیاری‌های شهرستان باید به صورت ویژه برای زیرسازی آسفالت روستاها در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: انتقال آب سد چشمه علی به شهرستان خانمیرزا پس از سال‌ها نهایی و دارای ردیف بودجه استانی و ملی شد، امیدواریم در دهه فجر عملیات اجرایی این طرح کلنگ‌زنی شود.

وی با بیان اینکه در این عملیات آب مورد نیاز بخش کشاورزی دشت خانمیرزا که بزرگترین دشت کشاورزی استان و یکی از ۱۰ دشت برتر کشاورزی در کشور است تأمین خواهد شد، تصریح کرد: سه کیلومتر از مسیر انتقال آب این پروژه از طریق حفر تونل و مابقی از طریق لوله‌گذاری انجام خواهد گرفت.

باقری ادامه داد: ظرف دو سال آینده و با تخصیص اعتبار کافی از سوی وزارت نیرو و منابع استانی شاهد بهره‌برداری از این طرح و احیای دشت خانمیرزا خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق مسئولان ارشد استانی و کشوری، در دهه فجر طرح‌های مسکن ملی، احداث ادارات، بیمارستان محلی شهرستان خانمیرزا و تکمیل محورهای مواصلاتی در دستور کار دولت قرار می‌گیرد تا مردم این شهرستان نسبت به رفع نیازهای اساسی خود اطمینان خاطر پیدا کنند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری درباره لزوم رفع مشکل تداخل اراضی در شهرستان خانمیرزا و سایر مشکلات مردم با منابع طبیعی گفت: واگذاری بعضی اراضی ملی در شهرستان نادرست است؛ تعدادی زمین در چند نقطه شهرستان سال‌ها پیش به‌منظور احداث شهرک‌های دامپروری و کشاورزی تصرف شده و بلاتکلیف مانده است که جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی باید تکلیف آن را مشخص کند تا پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد یا اراضی آزاد و به افراد دیگری واگذار شود.

وی با بیان اینکه عشایر استان بین مرزهای چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان و لرستان مدام ییلاق و قشلاق می‌کنند و حین همین رفت‌وآمدها دچار بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی می‌شوند، اظهار کرد: دستگاه‌های متولی خدمات‌رسان بر سر این موضوع که عشایر بحران‌زده در حوزه استحفاظی ما نیستند و مربوط به استان دیگری هستند، اختلاف دارند که این مشکل به معضل تبدیل شده است.

کد خبر 636641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.