پیش‌بینی بارش برف در مناطق غرب و شمالی اصفهان

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از اواخر روز پنجشنبه و جمعه هفتم بهمن‌ماه به سبب گذر امواج ناپایدار در لایه‌های میانی جو به شدت ناپایداری‌ها در نیمه شمالی افزوده می‌شود و بارش برف در مناطق شمال غرب و شمال استان دور از انتظار نیست.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر جو نسبتاً پایداری تا اواخر هفته بر روی استان است، بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به صورت قسمتی تا نیمه ابری و مه رقیق در مناطق مستعد نیمه شمالی احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به استقرار جو نسبتاً پایداری تا اواخر هفته بر روی استان است، افزود: از اواخر روز پنجشنبه و جمعه هفتم بهمن‌ماه به سبب گذر امواج ناپایدار در لایه‌های میانی جو به شدت ناپایداری‌ها در نیمه شمالی افزوده می‌شود و بارش برف در مناطق شمال غرب و شمال استان دور از انتظار نیست.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح نارنجی از روز یکشنبه _دوم بهمن‌ماه_ با تشدید شرایط پایداری جوی و انباشت مواد آلاینده، تصریح کرد: تشدید فعالیت این سامانه از روز دوشنبه سوم آغاز و تا اوایل _پنجشنبه _ششم بهمن‌ماه_ با سکون نسبی و پایداری جوی، افزایش غلظت آلاینده‌ها، انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان تداوم دارد.

وی کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها را اثرات مخاطرات تشدید شرایط پایداری جوی و انباشت مواد آلاینده دانست و ادامه داد: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر نبود تردد غیرضروری برای تمام افراد، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه می‌شود.

ماندگاری توده هوای سرد تا اواخر هفته

حاجی‌بابایی با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد از روز یکشنبه _دوم بهمن‌ماه_ طی ماندگاری توده هوای سرد در بیشتر مناطق به‌ویژه غرب و جنوب استان، اظهار کرد: فعالیت این سامانه از روز گذشته آغاز شده و تا اواخر جمعه _هفتم بهمن‌ماه_ در مناطق مستعد تداوم دارد.

وی افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی را از اثرات و مخاطرات این توده هوای سرد دانست و افزود: مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها و مخازن آب در معرض هوا توصیه می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز _سه‌شنبه، چهارم بهمن‌ماه_ به هفت درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به منفی چهار درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بوئین‌میاندشت با منفی ۱۷ درجه سانتی‌گراد و خوروبیابانک با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، به‌ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شوند.

کد خبر 636225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.