برگزاری جشنواره فیلم فجر در نیمه دوم بهمن‌ماه در اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری جشنواره فیلم فجر در نیمه دوم بهمن‌ماه در اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، علی تمنایی اظهار کرد: سینما رسانه‌ای نافذ و تعیین‌کننده است و امروزه در بسیاری از کشورها برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه‌ها و راهبردهای کلان ملی و بین‌المللی از این رسانه بهره گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: بی‌گمان ارتقای سطح کیفی آثار سینمایی تأثیر بسزایی در رشد ابعاد فکری، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی و تجاری جامعه خواهد گذاشت. ابعاد تأثیرگذاری سینما و دیگر تولیدات تصویری به لحاظ فرهنگی و اجتماعی و نقش آن‌ها در ترویج افکار، رفتار، ارزش‌ها و باورها در بین مخاطبان را می‌توان به‌نوعی با تعداد مخاطبان آن، چه مستقیم و چه غیرمستقیم ارزیابی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر در ایران بزرگ‌ترین رویداد سینمایی است که می‌توان در فرهنگ‌سازی از آن بهره گرفت.

وی با بیان اینکه هنر سینما در دیدگاه رهبر معظم انقلاب و امام راحل به‌عنوان یک هنر برتر روایتگرِ مسلط بر مخاطب مورد توجه بوده است، افزود: کارگردان و نویسنده در یک فیلم دوساعته سینمایی، به‌طور کامل مسلط و مشرف بر ذهن مخاطب است، از این‌رو سینما بهترین فرصت برای ارائه مبانی اخلاق اجتماعی است و جامعه امروزی به این مقوله نیاز جدی دارد.

تمنایی خاطرنشان کرد: اکران تولیدات منتخب فیلم کوتاه و بلند داستانی استان اصفهان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی مهارت‌های فنی در فیلم‌سازی با رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی از برنامه‌های جنبی جشنواره فیلم فجر در اصفهان است.

وی ادامه داد: اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و هنر و دارای پیشینه‌ای پربار و ارزشمند است که در طول تاریخش هر بار با نیرویی تازه سر برآورده و حیاتی نو آغاز کرده است و در این فجر باشکوه انقلاب بار دیگر پویایی و جانی تازه می‌یابد و با توانایی‌ها و ظرافت‌های بسیارش می‌رود تا نقشی بنیادی و سازنده در حیات فرهنگی و هنری ایران ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: در اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در استان اصفهان از فعالان عرصه سینما در استان تجلیل و قدردانی خواهد شد.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هم‌زمان با تهران در ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 636132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.