واکنش فدراسیون بسکتبال ایران به حواشی تبلیغات محیطی سوپرلیگ غرب آسیا

فدراسیون بسکتبال ایران در پی بعضی حواشی به‌وجودآمده درباره تبلیغات محیطی مسابقات سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا در ایران، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایمنا، متن بیانیه روابط عمومی فدراسیون بسکتبال ایران به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

مسابقات سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا طی روزهای گذشته براساس جدول زمانی این مسابقات در دو منطقه برگزار شد. همان‌گونه که همه کارشناسان ورزش بسکتبال مطلع هستند، از حدود ۲۵ سال پیش قاره آسیا به شش منطقه جغرافیایی تقسیم شده که به شرح زیر است:

⁃ Central Asia Basketball Association (CABA)

⁃ East Asia Basketball Association (EABA)

⁃ Gulf Basketball Association (GBA)

⁃ South Asia Basketball Association (SABA)

⁃ South East Asia Basketball Association (SEABA)

⁃ West Asia Basketball Association (WABA)

ایران به همراه کشورهای لبنان، عراق، یمن، فلسطین، اردن و سوریه در منطقه WABA قرار گرفته است. این مسابقات با توجه به گروه‌بندی‌های صورت‌گرفته، با عنوان کوتاه‌شده واسل – گالف برگزار می‌شود. تبلیغات محیطی زمین مسابقات نیز بر همین مبنا و بر اساس نام‌های کوتاه‌شده برای این مسابقات طراحی شده است.

بدون شک هریک از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون بسکتبال و تمامی بازیکنان این ورزش در ایران به هرگونه تحریف در واژه «خلیج فارس» حساسیت فراوان دارند، تا جایی که یکی از لیگ‌های در حال برگزاری با نام خلیج همیشگی فارس نام‌گذاری شده است.

در پایان تاکید می‌شود که ایجاد حواشی نمی‌تواند فدراسیون بسکتبال را از مسیر گسترش این ورزش موردتوجه جوانان این مرز و بوم بازدارد و کماکان اعضای هیئت‌رئیسه و همه مسئولان فدراسیون بسکتبال در سراسر کشور هم و غم خود را در راه کشف استعدادهای درخشان و رشد و توسعه کمی و کیفی آن مصروف خواهند داشت.»

کد خبر 635823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.