نجات مادر و نوزاد از کولاک محور بروجن-لردگان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نجات یک مادر و نوزاد از کولاک محور بروجن به لردگان، گفت: نیروهای امدادی پس از تلاش چهار ساعته، مادر و نوزاد را به مرکز درمانی آلونی منتقل کردند، حال عمومی هر دو نفر مطلوب گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مثنوی امروز - یکشنبه دوم بهمن‌ماه- در جمع خبرنگاران، درباره امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر در راستای حوادث اخیر، اظهار کرد: در بارش‌های اخیر شاهد رخداد چهار حادثه در سطح استان چهارمحال و بختیاری بودیم.

وی با اشاره به نجات یک مادر و نوزاد از کولاک محور بروجن به لردگان، افزود: در تماس تلفنی با مرکز کنترل هماهنگی عملیات، خبری مبنی بر گرفتاری یک مادر و نوزاد دو روزه در برف و کولاک شدید در محور بروجن به لردگان دریافت شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به سرعت نیروهای امدادی پایگاه گدار کبک به محل موردنظر اعزام شدند و پس از تلاش چهار ساعته، این مادر و نوزاد را به مرکز درمانی آلونی منتقل کردند، حال عمومی هر دو نفر مطلوب گزارش شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی به خانواده گرفتار در برف کولاک چشمه چاه سفید، گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر نبود وسایل گرمایشی و کمبود تغذیه برای یک خانواده در منطقه چشمه چاه سفید در بروجن به سرعت تیم‌های امدادی و عملیاتی پایگاه کلار این شهرستان به محل مورد نظر اعزام شدند.

مثنوی اضافه کرد: این خانواده به علت دارا بودن دام در آن منطقه زندگی می‌کردند و مقیم آن منطقه بودند که به علت بارش برف سنگین در چشمه چاه سفید تمام مسیرهای ارتباطی به محل مسدود و این خانواده دچار کمبود تغذیه و نبود وسایل گرمایشی مناسب شده بودند، از این رو طی عملیات یک ساعته، مواد غذایی موردنیاز و وسایل گرمایشی مناسب به این خانواده ارائه شد.

بی‌احتیاطی راننده در محور بروجن به لردگان حادثه‌ساز شد

وی خاطرنشان کرد: با آغاز و تداوم فعالیت سامانه بارشی و هنگام گشت‌زنی در محور بروجن به لردگان، شاهد حادثه واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو در این مسیر بودیم، پس از آن تیم امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند و حادثه را ارزیابی کردند، در این عملیات که دو ساعت به طول انجامید، سه مصدوم حادثه واژگونی خودروی سواری پژو به مرکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نجات جان دو خانواده از برف و کولاک در ارتفاعات جهان‌بین‌، افزود: در تماس تلفنی با مرکز هماهنگی کنترل عملیات جمعیت هلال‌احمر، خبری مبنی بر گرفتاری دو خانواده گردشگر در برف و کولاک ارتفاعات کوه جهان‌بین دریافت شد.

وی افزود: به سرعت تیم امدادونجات کوهستان شهرستان شهرکرد به محل موردنظر اعزام شدند و پس از انجام چهار ساعت عملیات جست‌وجو و نجات، دو خانواده گردشگر که در انبوه برف کوهستان زمین‌گیر شده بودند، نجات یافتند.

مثنوی گفت: هیچ‌گونه حادثه و صدمه‌ای برای این دو خانواده گردشگر رخ نداده بود و پس از پایان عملیات به شهر هفشجان منتقل شدند.

کد خبر 635719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.