تمام مطالبات شهروندان جزو وظایف مدیریت شهری نیست

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: پاسخگویی بخش زیادی از مطالبات شهروندان همچون کاهش آلودگی هوا، به سرانجام رساندن عملیات اجرایی پل سنجان و احداث پروژه گردشگری و تفریحی دره‌گردو خارج از حیطه اختیارات مدیریت شهری است و همکاری سایر دستگاه‌های دولتی استان را می‌طلبد.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حوزه شهری تسریع در اجرای پروژه‌های ترافیکی که تردد شهروندان را با چالش روبه‌رو کرده است از جمله مهمترین مطالبات مردمی به‌شمار می‌رود؛ این پروژه‌ها تاکنون طبق برنامه زمان‌بندی قرارداد مربوطه پیش رفته است اما مشکلات جوی مانع از تسریع این عملیات شده است.

وی ادامه داد: افزایش کیفیت خدمات شهری همچون توزیع آسفالت، جدول‌گذاری و بهسازی پارک‌ها از دیگر مطالبات مردمی است که در مورد آخر، تأخیر در طراحی و بازطراحی پارک‌ها در کنار برودت هوا مانع از سامان‌دهی پارک در سال جاری شد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: کیفیت سیستم اداری شهرداری نیز از جمله مواردی است که در بخش‌های صدور پروانه، تخلفات ساختمانی و برگزاری کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ همواره مورد توجه شهروندان بوده است و در این راستا با چالشی روبه‌رو نبوده‌ایم.

وی با اشاره به بهسازی ماشین‌آلات سازمان‌های آتش‌نشانی، مدیریت پسماند و نوسازی ناوگان عمومی شهر در راستای پاسخگویی به مطالبات شهروندی افزود: در قانون بیش از ۳۰۰ وظیفه برای شهرداری‌ها تعریف شده است که رسیدگی به تمام این موارد مسئولیت دشواری است، به‌طور مثال درخواست‌های شهروندی در بافت کم‌برخوردار شهر، انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر از جمله مواردی است که شهرداری برای اجرای آن ناتوان است.

میرنظامی تاکید کرد: پاسخگویی به بخش زیادی از مطالبات شهروندان همچون کاهش آلودگی هوا، به سرانجام رساندن عملیات اجرایی پل سنجان و احداث پروژه گردشگری و تفریحی دره‌گردو خارج از حیطه اختیارات مدیریت شهری است و همکاری سایر دستگاه‌های دولتی استان را می‌طلبد.

کد خبر 635575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.