افتتاح بیش از ۲۰۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در ماه‌های آینده

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افتتاح بیش دو هزار پروژه بهداشتی و درمانی در ماه‌های آینده در سطح کشور خبر داد و گفت: حمایت از بخش دولتی و حمایت از کادر این بخش در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم قدردان زحمات همکاران حوزه بهداشت و درمان باشیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، سعید کریمی در سفر به استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در دوران کرونا نیز تلاش‌های فراوانی در عرصه سلامت از طرف کادر بهداشت و درمان به منصه ظهور رسید، اظهار کرد: با وجود اینکه کشورهای دیگر هم اکنون نیز با مشکلات بیماری کرونا مواجه هستند وزارت بهداشت با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، مسئولین و همراهی مردم واکسیناسیون عمومی را انجام داد و با افزایش ایمنی جامعه توانست بیماری کرونا را مدیریت کند.

وی از افتتاح بیش از دو هزار پروژه بهداشتی و درمانی در ماه‌های آینده در سطح کشور خبر داد و ادامه داد: حمایت از بخش دولتی و حمایت از کادر زحمت‌کش این بخش در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم قدردان زحمات همکارانمان در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش برای صدور مجوز برای استخدام پرستاران و کادر درمان، توسعه صندوق حمایتی بیماران صعب‌العلاج، پوشش همگانی و بیمه رایگان شش میلیون نفر و تحقق نسخه‌نویسی الکترونیکی در حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد را از جمله اقدامات وزارت بهداشت در طول ماه‌های گذشته دانست.

وی در خصوص بحث نظام ارجاع، تصریح کرد: تلاش بر این است که پذیرش بیماران از مسیر ارجاع باشد تا صرفه جویی‌های لازم نیز از این طریق انجام شود و استان آذربایجان‌شرقی در بازخورد نظام ارجاع در رتبه‌های نخست قرار دارد.

کریمی با اشاره به لزوم توجه به پرداخت مطالبات به حق کارکنان بهداشت و درمان، گفت: بیمه‌ها باید در حمایت از بهداشت و درمان پای کار باشند تا مطالبات کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی به تعویق نیفتد.

وی در خصوص وضعیت دارویی در کشور، اضافه کرد: امیدواریم با حمایت دولت و با سه شیفتی کردن تولیدات داخلی کمبودها به کمترین میزان ممکن خود برسد.

کد خبر 635005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.