پیاده‌راه اکباتان سامان‌دهی شود

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری گردشگری و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: سامان‌دهی پیاده‌راه اکباتان به ثبت جهانی هگمتانه کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بادامی‌نجات امروز _پنجشنبه بیست‌ونهم دی_ در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورای اسلامی شهر همدان که با حضور معاون میراث فرهنگی و مدیران شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: نگاه شهرداری در ساماندهی معبر اکباتان نباید درآمدزایی باشد، چرا که مسئولیت مدیریت شهری در این محور خدمات‌رسانی است.

وی ادامه داد: طرح نهایی سامان‌دهی پیاده‌راه اکباتان باید به امضای سازمان میراث فرهنگی برسد و در تدوین آن اولویت موضوع غذا نباشد، بلکه عرضه تولیدات صنایع دستی و مشاغل سنتی باید مدنظر قرار گیرد و در راستای تحقق این امر برای تشویق استقبال شهروندان به آنها یارانه پرداخت شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه ما به‌دنبال رونق گردشگری پیاده‌راه اکباتان هستیم، گفت: رونق این پیاده‌راه و ایجاد جذابیت در آن به ثبت جهانی هگمتانه کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: بر این اساس در قرارداد اجرای طرح ساماندهی پیاده‌راه اکباتان باید تمام جوانب و اولویت‌ها لحاظ شود و پیمانکار نیز با توجه به این شرایط قرارداد ببندد.

بادامی‌نجات افزود: تپه هگمتانه و تاریخی بودن این محوطه اهمیت دارد و مورد تاکید است، به هیچ عنوان نباید کاری کرد که اثر سوئی بر ثبت جهانی هگمتانه داشته باشد، بلکه ضروری است اقداماتی که انجام می‌دهیم که به ثبت جهانی آن کمک کند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: تخریب نمای بانک ملی در میدان مرکزی همدان اقدام اشتباهی بود که باید قبل از آن مجوزهای لازم از شهرداری و میراث فرهنگی اخذ می‌شد.

خورزنه؛ ظرفیت مغفول مانده گردشگری

علی‌اکبر نظری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با انتقاد از اینکه گردشگری همدان رو به افول است، گفت: همدان ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد و از جمله آنها محوطه تاریخی خورزنه است که یکی از بهترین مکان‌های گردشگری محسوب می‌شود اما از ظرفیت آن استفاده نشده و مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی از مباحث دینی است، افزود: لازم است مجموعه‌های تخصصی در حوزه گردشگری وارد شوند، چرا که تخصص تنها مختص به ساخت پل یا پروژه‌های عمرانی نیست.

کد خبر 634922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.