رئیس پلیس فتای اصفهان به داوطلبان کنکور هشدار داد

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری از داوطلبان با ارسال لینک‌هایی پیرامون فروش سوالات یا کمک به داوطلبان در زمان برگزاری آزمون هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در یک برنامه تلویزیونی، با اشاره به برگزاری مرحله اول کنکور از فعال شدن مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از داوطلبان خبر داد و اظهار کرد: دانش‌آموزان باید به این موضوع توجه داشته باشند که سوالات کنکور در قرنطینه قرار می‌گیرد و فرآیند بازگشایی سوالات در همان روز برگزاری آزمون انجام می‌شود، بنابراین ادعای دسترسی به سوالات از اساس کذب است.

وی افزود: در این ایام مواردی از ارسال لینک‌هایی با موضوع فروش سوالات کنکور یا کمک به داوطلبان در زمان برگزاری آزمون یا تضمین دریافت رتبه زیر هزار را شاهد بودیم. حتی مورد داشتیم که فردی ادعا کرده که به‌جای داوطلب در آزمون شرکت کرده و نمره بالا را کسب می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: بسیاری از افرادی که این‌گونه لینک‌ها را ارسال می‌کنند، حتی یک بار نیز کنکور را تجربه نکردند و شاید سواد آن‌چنانی نداشته باشند، اما به راحتی داوطلبان را فریب می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال جاری تصمیم گرفته شده تا ارتباط اینترنت در اطراف حوزه‌های برگزاری کنکور قطع شود، بنابراین هیچ فردی نمی‌تواند از این طریق به داوطلبان کمک کند، از این رو توصیه می‌کنیم که این افراد با استفاده از معلومات خودشان در آزمون شرکت کنند و به لینک‌ها و پیام‌هایی که در این خصوص برای آن‌ها ارسال می‌شود، توجه نکنند.

سرهنگ مرتضوی گفت: اغلب کلاهبرداران در داخل کشور هستند، اما چون از گذرگاه‌ها و درگاه‌های خارج از کشور خودشان را به کاربران وصل می‌کنند، شناسایی و دستگیری آن‌ها کمی با مشکل است، به همین دلیل بهترین راه مقابله با آن‌ها را پیشگیری می‌دانیم و به شهروندان توصیه و هشدار می‌دهیم که به پیام‌ها، تماس‌ها و لینک‌های مشکوک توجه نکنند.

وی درباره پویش کودکان سایبری افزود: پلیس فتا برای سومین سال متوالی اقدام به برگزاری این پویش کرده و محتواهای آموزشی در حوزه کودکان را در وب سایت Cyberpolice.ir برگزار کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان هدف از این پویش را آگاه کردن کودکان با آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی، کم کردن فاصله سطح سواد سایبری کودکان و والدین و آشنا کردن والدین با محتواهایی در فضای مجازی برای کودکان تهیه می‌شوند، دانست و ادامه داد: معتقدیم که بستر و زیرساخت آموزش فضای مجازی را باید از کودکی آغاز کرد تا فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی در نسل آینده جامعه جا بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها می‌توانند به وب سایت Cyberpolice.ir مراجعه کرده و محتواهای آموزشی ویژه کودکان را از این درگاه دریافت کنند و در مورد آن‌ها با فرزندانشان صبحت کنند، همچنین کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه‌روز از طریق این وب‌سایت و از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ در خدمت شهروندان هستند و به سوالات و ابهام‌های آن‌ها پاسخ می‌دهند.

کد خبر 634810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.