پیش‌بینی کاهش اجاره مسکن در آمریکا در سال ۲۰۲۳

بسیاری از متخصصان املاک و مستغلات در ایالات متحده آمریکا از کاهش قابل‌توجه هزینه اجاره مسکن در سال ۲۰۲۳ خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع بیماری کووید -۱۹ هزینه تهیه مسکن را در اغلب شهرهای دنیا تحت تأثیر قرار داد که البته در بعضی از کشورهای دنیا، کاهش و در بسیاری نیز افزایش را تجربه کرد. سال ۲۰۲۲ پس از سال ۲۰۲۱، یکی از بحرانی‌ترین سال‌ها طی قرن گذشته برای اجاره‌نشینان آمریکایی بود چراکه هزینه اجاره مسکن افزایش چشمگیری، یعنی حدود ۶.۲ درصد را تجربه کرد و مشکلات بسیاری را پیش‌روی مردم قرار داد. این در حالی است که کاهش تدریجی اجاره مسکن از نوامبر سال ۲۰۲۲ به بعد، پیش‌بینی تداوم کاهش هزینه اجاره‌خانه‌ها در سال ۲۰۲۳ را توسط مدیران املاک و مستغلات به دنبال داشته است.

در واقع، اجاره مسکن در خانه‌های اجتماعی به طور میانگین از چهار دلار در نوامبر ۲۰۲۲ به ۱.۷۱۵ دلار در دسامبر همان سال رسید و پس از آن نیز به تدریج رو به کاهش گذاشته است. پیش از این، یعنی در ماه می سال ۲۰۲۱، هزینه مسکن افزایش ۱۵ درصدی را تجربه کرد و پس از آن، در نیمه اول سال ۲۰۲۲، قیمت مسکن سیر صعودی داشت تا این‌که در نوامبر روند قیمت‌گذاری خانه‌های استیجاری تغییر یافت.

پیش‌بینی کاهش اجاره مسکن در آمریکا در سال ۲۰۲۳

بسیاری از منتقدان استدلال کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین علل افزایش قیمت مسکن در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ انتشار ویروس کرونا بود که مردم را از ترس ابتلاء به این بیماری از خانه‌های اجتماعی به سمت اجاره خانه‌هایی مستقل‌تر سوق داد، این در حالی است که پس از کاهش شیوع کووید -۱۹، تلاش مردم آمریکا برای خودداری از سکونت در خانه‌های پرجمعیت کاهش یافته است و همین امر، هزینه مسکن را تحت تأثیر قرار داده است.

در میان شهرهای آمریکایی، ایندیاناپولیس، مرکز ایالت ایندیانا بیشترین افزایش هزینه اجاره را در میان ۳۰ شهری تجربه کرده بود که افزایش قیمت سال‌به‌سال داشتند و این در حالی است که سه شهر نیویورک، ایندیاناپولیس و هیوستون تنهای شهرهای آمریکایی بودند که ساکنان آن‌ها در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ افزایش قیمت ماه‌به‌ماه را نیز متحمل شده بودند.

کد خبر 634730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.