اجرای نخستین پروژه محرومیت‌زدایی/حجم گاز شهرستان نایین ۴۵ هزار متر مکعب افزایش یافت

نماینده مردم شهرستان نائین و خوروبیابانک با اشاره به انتقادات مردم از دولت در زمینه تامین انرژی گاز گفت: توسعه خط گاز در دولت قبلی شکل نگرفته است و دود این بی‌تدبیری به چشم مردم و دولت فعلی می‌رود، اصلاح بسیاری از موارد از پیش تخریب‌شده همچنین ریل‌گذاری‌های جدید بسیار زمان‌بر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهام آزاد، شب گذشته _سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی‌ماه_ در نخستین نشست خبری و رسانه‌ای خود در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان نائین اظهار کرد: گاهی سوال می‌شود که حضور مسئولان استانی و کشوری در شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک، چه ثمری برای این دو شهرستان داشته است؟ مسئولان استانی و کشوری پس از بازدید از شرایط و وضعیت، خود سفیر شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک و پیگیر حل مشکلات مردم خونگرم کویر می‌شوند، توسعه و آبادانی هر شهرستان مستلزم وجود زیرساخت‌های لازم است.

نماینده مردم نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری‌های انجام شده در مسائل و کمبودهای زیرساختی شهرستان‌ها به ویژه شهرستان نائین خاطرنشان کرد: کارخانه‌های احداث شده به دلیل کمبود گاز، برق و حتی منابع انسانی، چندین فاز تعطیل‌شده دارند. حجم گاز شهرستان نائین حدود ۳۰ هزار متر مکعب است که با پیگیری‌های صورت گرفته این حجم گاز به ۷۵ هزار متر مکعب رسیده و این ۴۵ هزار متر مکعب افزایش به این معنا است که اگر صنعتگر تصمیم به افزایش فاز کارخانه گرفت، با مشکل کمبود حجم گاز روبه‌رو نشود و در صورت انتقال گاز سراسری، حجم گاز افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه بعضی از مردم در بحث گاز به دولت فعلی انتقاد می‌کنند، ادامه داد: ذخیره گاز در دولت قبلی صورت گرفته و خط توسعه شکل نگرفته است و دود این بی‌تدبیری به چشم مردم و دولت فعلی می‌رود، اصلاح بسیاری از موارد از پیش تخریب شده همچنین ریل‌گذاری‌های جدید بسیار زمان‌بر است.

محرومیت‌زدایی نائین نخستین پروژه قرارگاه امام حسن عسگری (ع) مجلس

آزاد ضمن اشاره به استقرار قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن عسکری (ع) در مجلس، به پیگیری‌های صورت گرفته برای دو شهرستان نائین و خوروبیابانک پرداخت و اظهار کرد: با تدبیر مجلس شورای اسلامی و استقرار قرارگاه امام حسن عسکری (ع) با ریاست سردار آبرومند و با پیگیری‌های فراوان انجام شده، حدود ۱۷ میلیارد به منظور فاز اول آبرسانی به روستاهای لای‌سیاه اختصاص پیدا کرد.

وی پروژه محرومیت‌زدایی شهرستان نائین را اولین پروژه کشوری قرارگاه امام حسن عسگری (ع) دانست و گفت: نمایندگان مردم و ریاست این قرارگاه در هفته‌های اخیر به بررسی موارد گوناگون در شهرستان نائین پرداختند.

دست شهرداری نائین برای استفاده از بساپ فاضلاب در فضای سبز باز است

نماینده مردم نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حدود ۲۰ سال است که طرح فاضلاب نائین اجرا شده و پساب فاضلاب هدر رفته است، یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده، ۲۰ لیتر بر ثانیه پساب برای استفاده صنعتگران شهرستان نائین در نظر گرفته شده و دست شهرداری نائین برای استفاده از آن در زمینه فضای سبز شهری باز است. ۲۰ لیتر بر ثانیه پساب دیگر نیز برای اولین شهرک فرآوری صنایع و معادن در استان اصفهان که در نائین احداث خواهد شد، مقرر شده است.

وی از حضور وزیر صمت در هفته‌های آینده در شهرستان نائین خبر داد و تصریح کرد: ۲۰۰ هکتار زمین برای احداث شهرک فرآوری صنایع و معادن و ۲۰۰ هکتار برای قرارگیری شهرک صنعتی دوم نائین، واقع در کیلومتر هشت جاده نائین به سمت انارک در نظر گرفته شده که امید است با حضور وزیر صمت در هفته آینده، کلنگ احداث این دو پروژه زده شود.

آزاد با اشاره به اصلاحیه کمیسیون ماده ۱۰۰ مجلس و درآمد پایدار شهرداری‌ها گفت: به‌تازگی و با اصلاحیه کمیسیون ماده ۱۰۰ مجلس شورای اسلامی، درصد بالایی از بودجه سهم شهرداری‌هایی شد که دارای جمعیت‌های کمتر نسبت به کلان‌شهرها هستند، معیار این سهم‌بندی بر اساس شاخص‌های جمعیت و جغرافیای توسعه‌ای آنها مشخص شده است.

وی معابر شهری را یکی از موارد مورد توجه شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر در حوزه شهری دانست و ادامه داد: در این زمینه قیر مورد نیاز شهرداری‌ها از شرکت بازآفرینی شهری به شهرهای نائین و خوروبیابانک تحویل داده شد، تحویل خودروهای خدماتی گوناگون به شهرداری‌ها نیز از دیگر موارد پیگیری شده است.

هزینه یک میلیاردی ساماندهی هر کیلومتر جاده روستایی

نماینده مردم نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی ساماندهی جاده‌های روستایی را یکی از مطالبات بحق ساکنان روستاها دانست و گفت: حدود ۹ میلیارد تومان برای سامان‌دهی جاده‌های روستایی در دولت گذشته دریافت کردیم و با توجه به طول ۹۰۰ کیلومتری جاده‌های روستایی در شهرستان و نرخ تورم سال گذشته، هر کیلومتر از این جاده‌ها به جهت سامان‌دهی نیاز به یک میلیارد تومان هزینه دارد که این مهم در اولویت پیگیری قرار دارد و به این منظور ۲۵۰۰ تن قیر نیز دریافت شده است.

وی یادآور شد: در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی که طرح دوبانده شدن جاده‌های شهرستان خوروبیابانک مطرح شد، ۳۰ کیلومتر مضاعف بر مصوبه قبلی، تصویب شد و در مجموع ۶۰ کیلومتر از جاده‌های این شهرستان در طرح دوبانده شدن جاده طریق‌الرضا مصوب شده است. سامان‌دهی جاده‌ها در هر منطقه، می‌تواند برای هر دو شهرستان مثمرثمر واقع شود.

آزاد درباره سهم شهرستان خوروبیابانک و نائین از بودجه‌های پیگیری شده، اظهار کرد: تلاش ما اختصاص عادلانه بودجه به هر دو شهرستان است، گاهی به سبب امتیازات گوناگون، نمی‌توان برای هر یک از شهرستان‌ها بودجه‌ای دریافت کرد. سعی می‌کنیم با امتیازات هریک از شهرستان‌ها در بعد ملی، بودجه‌هایی را پیگیری و شهرستان‌ها را پوشش دهیم اما عمده تخصیص بودجه نسبت به میزان مطالبات مردم بستگی دارد.

کاهش قیمت زمین و مسکن در خور و بیابانک

وی افزایش ساخت مسکن و خانه‌دار شدن جوانان را بهترین راهکار کاهش قیمت زمین و مسکن دانست و گفت: در شهرستان خوروبیابانک حدود ۹۰ منزل به ساکنان این شهرستان تحویل داده شده است که شاهد کاهش قیمت زمین و مسکن در این شهرستان بودیم. در مرحله نخست در شهرستان نائین، ۱۵ هکتار به این شهرستان الحاق شد که البته درخواست ما الحاق ۸۰ هکتار بود. در هفته گذشته به غیر از این میزان، ۳۰ هکتار نیز به شهرستان نائین الحاق شد.

نماینده مردم نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی از احصای موارد از سوی وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود: وزیر نگاه مناسبی به خانه‌دار شدن جوانان با افزایش تسهیلات دارد، می‌دانیم که مردم با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. قانون‌ها و ریل‌گذاری‌هایی که در مجلس می‌شود تا اثر خود را بگذارد، کمی زمان می‌برد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص علت تغییر دو فرماندار در سال ۱۴۰۱ در یک شهرستان، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب که نمایندگان مجلس در انتصابات هیچ دخالتی نداشته باشند، از این امر تبعیت و تنها گزینه‌هایی را مطرح کردم که حالت پیشنهادی و مشورتی داشته است؛ شاخص نسبت به شخص باید در اولویت باشد.

کد خبر 634665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.