آقای بورل تلاش خود را به پیگیری مذاکرات هسته‌ای معطوف کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دخالت غربی‌ها در مسائل داخلی ایران به‌عنوان مهم‌ترین عامل افزایش تنش اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی گفت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا باید تلاش خود را به پیگیری مذاکرات هسته‌ای و رفع تنش‌ها معطوف کند. زیرا به احیای روابط و برجام کمک می‌کند.

به گزارش ایمنا، حسین نوش‌آبادی با اشاره به افزایش تنش بین ایران و اتحادیه اروپا طی سه ماه اخیر و اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره پیگیری مجزای مباحث مرتبط با مذاکرات هسته‌ای و موضوعات داخلی ایران، اظهار کرد: جوزپ بورل به‌عنوان نماینده اتحادیه اروپا باید نقش فعال‌تری در رفع تنش‌ها داشته باشد. زیرا اروپایی‌ها عامل شرایط فعلی و تنش‌های موجود بودند. آن‌ها ضمن دخالت در مسائل داخلی ایران با ورود غیرمشروع در مسائل جمهوری اسلامی و حمایت از اغتشاشگران نشان دادند که به‌دنبال ایجاد بحران در کشور ما هستند، هرچند نتیجه‌ای هم نگرفتند.

وی افزود: بعضی از کشورهای اروپایی و طرف برجام در سه ماه اخیر سفارتخانه‌ها و سرویس‌های جاسوسی خود را در تهران فعال کردند؛ این در حالی است که ما به هیچ‌وجه در مسائل داخلی کشورهای دیگر دخالت نکردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای بورل باید به‌دنبال حل بحران باشد. البته حق پیگیری این دخالت‌ها از طریق مجاری حقوقی بین‌المللی برای ایران محفوظ است. این کشورها طرف مذاکرات مسائل هسته‌ای ما هستند، اما با این روش‌های مخدوش سعی کردند مناسباتشان را با ایران یا مناسبات ایران با دیگر کشورها را برهم بزنند.

وی افزود: ما منعی برای مذاکره نداریم؛ هرچند در بحث محتوای مذاکرات و منافع اختلاف نظارتی وجود دارد، اما به مذاکراتی که منتج به خروجی مناسب و عملی شد، پایبند هستیم. بنابراین آقای بورل باید تلاش خود را به حل این مسائل معطوف کند.

نوش‌آبادی گفت: رفع تنش ایران و اتحادیه اروپا گام خوبی به سمت احیای روابط و پیگیری موضوعات مشترک ازجمله برجام خواهد بود. البته اروپایی‌ها هم باید از دخالت و شیطنت‌های خود دست بردارند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 634299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.