سیاست‌های کلیدی و محوری سازمان‌های شهرداری اصفهان تعیین شد

مدیر هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان از تعیین سیاست‌های کلیدی و محوری برای هر سازمان وابسته به شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: سیاست‌های کلیدی در حقیقت چارچوب‌هایی است که سازمان در همه اقدامات و برنامه‌های خود باید مدنظر قرار دهد.

به گزارش ایمنا، سیداحمد مرتضوی با بیان اینکه بالاترین رکن سازمان‌ها، شورای سازمان است که معادل مجمع عمومی در شرکت‌ها بوده، اظهار کرد: بر اساس اساسنامه سازمان‌های شهرداری، باید جلسات شورای سازمان در هر سال دو بار برگزار شود که یکی از این نوبت‌ها در تیرماه هر سال و نوبت دیگر در دی‌ماه تعیین شده است.

وی افزود: در حال حاضر از ۱۵ سازمان وابسته به شهرداری اصفهان، جلسات ۱۱ شورای سازمان در دی‌ماه برگزار شده است و جلسات چهار شورای سازمان باقی مانده است تا پایان دی‌ماه برگزار خواهد شد.

مدیر هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: از مهمترین مسائلی که در جلسات شورای سازمان‌ها مطرح شده است، بررسی بودجه سال آینده سازمان‌ها، اصلاح بودجه سال جاری، تشریح مهمترین اقدامات مهم ۱۰ ماه گذشته و توضیح درباره برنامه‌های مهم سال آینده سازمان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه در یک‌سال گذشته مشاهده می‌شود، تمام سازمان‌های شهرداری به صورت عمومی رو به پیشرفت بوده و وضعیت آنها نسبت به قبل بسیار بهتر شده است و بیشتر سازمان‌ها برای سال آینده برنامه‌های بلندپروازانه‌ای طراحی و پیش‌بینی کرده‌اند.

مرتضوی ادامه داد: بررسی موانع، مشکلات و چالش‌های مهمی که سازمان‌ها با آن روبه‌رو بودند نیز در این جلسات شورای سازمان‌ها بررسی شد و تصمیمات خوبی با حضور شهردار، معاونان و کارشناسان مربوطه در این جلسات گرفته شد.

وی با بیان اینکه همچنین در این جلسات سیاست‌های کلیدی که در هر سازمان باید به آن پرداخته و توجه شود، مشخص و تعیین شد، اظهار کرد: سیاست‌های کلیدی چارچوب‌هایی است که سازمان در همه اقدامات و برنامه‌های خود باید مدنظر قرار بدهد، در واقع در انجام هر کار باید این سیاست‌ها رعایت شود.

مدیر هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان اضافه کرد: از جمله مهمترین سیاست‌هایی که در بیشتر جلسات شورای سازمان‌ها مدنظر قرار گرفت، نخست هوشمندسازی و هوشمند کردن خدمات ارائه شد و دوم کاهش تصدی‌گری و افزایش مشارکت‌های مردمی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش خصوصی بود.

مرتضوی گفت: به طور متوسط برای هر سازمانی متناسب با شرایط و وظایف سازمان سه تا چهار سیاست محوری تعیین شده است، در این راستا در جلسات آینده شورای سازمان‌ها باید به رفع موانع و چالش‌های پیش روی سازمان‌ها تمرکز کنیم تا موجبات عملکرد بهتر سازمان شود.

وی افزود: توجه به خط‌مشی‌های تعیین شده در کل شهرداری، سنجش عملکرد سازمان براساس این خط‌مشی‌ها، ارتقای شفافیت مالی و حسابداری سازمان‌ها از دیگر نکات و سیاست‌های مطرح شده است.

کد خبر 633962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.