صدور سند برای اراضی کشاورزی اردل ضروری است

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: صدور سند برای اراضی کشاورزی اردل، سامانه نوین آبیاری و انتقال آب و زراعت گیاهان کم‌آب‌بر و مقاوم در حوزه کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

موسی طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جلسه رفع مشکل فیبر نوری سه‌راهی سرخون به سمت گندمکار، برای اجرای مصوبه شماره ۱۴ صورتجلسه شماره ۶۶ شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، توسط مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و مسئولان ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات و شرکت نفت برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد که ضمن بررسی نقشه UTM مسیر سه‌راهی سرخون به سمت گندمکار واقع در شهرستان اردل برای اجرای فیبر نوری، شرکت خطوط لوله و نفت، بازدید میدانی از مسیر با همراهی دیگر مسئولان متولی صورت دهد تا راهکار عملیاتی ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: بخش کشاورزی و شیلات به دلیل ایجاد اشتغال، ارزش‌افزوده و تأمین منابع غذایی جزو مهمترین و تأثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی استان چهارمحال‌وبختیاری و کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های حاصل شده در این حوزه مرهون تلاش مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط است، لذا چند طرح بزرگ در استان از جمله طرح هشت هزار هکتاری دیناران، طرح ۲۵۸۳ هکتاری تلخاب و طرح چهار هزار هکتاری خانمیرزا در دست اقدام است که در صورت همت مسئولان و اختصاص اعتبار ویژه جهت راه‌اندازی آنها، تحول عظیمی در حوزه اقتصاد و اشتغال‌آفرینی صورت می‌گیرد.

طهماسبی با بیان اینکه فاز نخست طرح دشتک تکمیل و فاز دوم نیز با ۲۰۰ هکتار برای احداث باغ در اراضی شیب‌دار در نظر گرفته شده است که امیدوارم به سرانجام برسد، البته لازم است خسارت کشاورزان در سیل پرداخت و زیان آن‌ها جبران شود، گفت: صدور سند برای اراضی کشاورزی اردل، سامانه نوین آبیاری و انتقال آب و زراعت گیاهان کم‌آب‌بر و مقاوم در حوزه کشاورزی نیز بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: صنایع تکمیلی، شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی از جمله مهم‌ترین مسائل در کشاورزی استان است، برگزاری کلاس‌های آموزشی با کشاورزان در زمینه الگوی زراعت متناسب با منطقه باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا کشاورزان با آگاهی و علم و دانش می‌توانند کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی را ارتقا دهند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شورای اسلامی شهرستان اردل آمادگی هرگونه همکاری با شوراهای اسلامی پایه این شهرستان را دارد و امیدواریم با تعامل شوراها، فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی در دولت انقلابی شاهد تحولات مؤثری در حوزه‌های مختلف شهرستان باشیم.

وی تصریح کرد: تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری باید در شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نهادینه و جاری شود تا شورای اسلامی شهر بتواند از تصمیمات خلق‌الساعه، هزینه‌تراشی و رفتارهای غیرقانونی در این زمینه مراقبت کند.

طهماسبی ادامه داد: انتظار شوراها از مسئولان این است که به شوراهای اسلامی به عنوان بازوهای اصلی دولت، قدرت بیشتری داده شود تا بتوانند قابلیت‌های خود را برای پیشبرد اهداف و توسعه پایدار در شهرها و روستاها نشان دهند و جامعه شورایی تنها مکاتبه‌گر بین مردم و مسئولان نباشد.

کد خبر 633682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.