مسئولان باید برای مدیریت پسماندها برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند

نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ساماندهی زباله‌ها در مدیریت پسماند استان از ضروریات است، لذا مسئولان باید برای مدیریت پسماندها برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد هاشمی امروز _شنبه بیست‌وچهارم دی_ در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع جمع‌آوری پسماند شهرستان فارسان، اظهار کرد: هر شهروند روزانه مقداری زباله تولید می‌کند که اگر این طلای کثیف به درستی مدیریت و جمع‌آوری نشود، سبب ایجاد مخاطرات زیست‌محیطی و شیوع بیماری‌ها می‌شود، لذا ساماندهی زباله‌ها در مدیریت پسماند استان از ضروریات است که نیاز به به هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان چون شهرداری، مدیریت شهری استانداری و محیط زیست دارد.

وی افزود: هر روز بر جمعیت شهرها افزوده می‌شود، بنابراین تولید زباله نیز افزایش می‌یابد، لذا مسئولان باید برای مدیریت پسماندها برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند، چراکه کشورهای در حال توسعه هم‌اکنون تا پنج درصد سرانه تولید ناخالص ملی خود را برای خدمات مدیریت پسماند شهری هزینه می‌کنند و سالانه میلیون‌ها تن زباله در کشور تولید و از چرخه بازیافت خارج می‌شود.

نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مهم شهرستان فارسان توجه نکردن به پسماند بازیافتی است. با توجه به اینکه مبالغی از طریق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به حساب مشاور و شرکت معرفی شده جهت پرداخت به کارخانه پسماند واقع در شهرستان شلمزار واریز شده است، تاکنون این مشکل رفع نشده است که از مسئولان امر خواستاریم در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: استان چهارمحال‌وبختیاری جزو استان‌های کم‌برخوردار است، محرومیت‌های زیاد آن باعث مشکلات متعددی در سطح استان شده است که شهرستان فارسان علاوه بر این مشکلات دارای مشکل آب شرب، بیکاری و از دست دادن نیروی کار است، اما اصلی‌ترین مسئله آب آشامیدنی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهرستان‌ها باید مشکلات موجود در هر شهرستان را جمع‌بندی و در شورای اسلامی استان پس از بررسی، اولویت‌بندی کنند تا در پیشبرد امور سریع‌تر گام برداشته شود؛ البته برای پیگیری بهتر مشکلات و تسریع در رفع آن نیاز به همکاری بیشتر بین شوراهای استان و مجمع نمایندگان استان داریم.

وی اظهار کرد: مجتمع‌های صنعتی و دامپروری در این شهرستان بسیار کم و کوچک است، لذا اجرای طرح‌های گردشگری و زودبازده در قالب کارگاه‌های خانگی از جمله تولید پوشاک و پرورش مرغ خانگی باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه از بعضی مدارس گزارش رسیده است که برای فرزندان فرهنگیان امتیازاتی قائل می‌شوند و این موضوع باید بررسی شود، گفت: در شهرستان فارسان به خصوص شهر باباحیدر تجهیزات و امکانات آموزشی اختصاصی به نسبت محدودتر بوده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه برخی معلمان پس از بازنشستگی در مدارس غیرانتفاعی تدریس می‌کنند، افزود: این موضوع باعث شده است سطح علمی این مدارس بالا برود و عملکرد موفق‌تری داشته باشند.

کد خبر 633680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.