مشکلات زمین و مسکن در شهرهای کمتر از ۱۵ هزار نفر چیست؟

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری از مشکلات زمین و مسکن در شهرهای کمتر ۱۵ هزار نفر سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _پنجشنبه بیست‌ودوم دی_ در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات زمین و مسکن در شهرهای کمتر از ۱۵ هزار نفر، اظهار کرد: در این شهرها مشکلاتی وجود دارد که باعث مسائلی برای مردم شده است، این سکونتگاه‌ها نه روستا هستند و نه شهر بزرگ و از مزایایی که برای هر دو طرف در نظر گرفته شده است محروم هستند.

وی افزود: بنیاد مسکن برای روستاها تسهیلات ساخت مسکن در نظر گرفته است، اما شامل شهرهای کمتر از ۱۵ هزار نفر نمی‌شود، از سوی دیگر شهرهای بیشتر از ۱۵ هزار نفر نیز از تسهیلاتی برای ساخت مسکن برخوردار هستند که باز هم در شهرهای کوچک چندان دیده نمی‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه طرح‌های‌هادی روستایی شهرستان سامان نیز مشکلاتی دارد، تصریح کرد: طرح‌های هادی روستاهای شهر سامان به دلیل مخالفت شرکت آب منطقه‌ای مصوب نشده است و این مسئله مشکلات دیگری را در پی داشته است.

وی اضافه کرد: از آنجایی که نزدیک ۶۰ کیلومتر از مسیر رودخانه زاینده‌رود در استان چهارمحال‌وبختیاری واقع است و برخی روستاها در حاشیه این رودخانه قرار دارند شرکت آب منطقه‌ای حریم کیفی و کمی رودخانه را مطرح کرده است که اجازه تصویب طرح‌های‌هادی روستایی را نمی‌دهد.

چهلگردی ادامه داد: به عنوان مثال یک روستایی مالک یک خانه روستایی ۵۰۰ ساله است که به ارث برده است و در حال حاضر می‌خواهد آن خانه را تخریب و بازسازی کند، به دهیاری مراجعه می‌کند و دهیاری وی را به بنیاد مسکن ارجاع می‌دهد، بنیاد مسکن نیز به این دلیل که خانه در حریم رودخانه در حریم رودخانه قرار گرفته است با استعلام از شرکت آب منطقه‌ای اجازه ساخت‌وساز به روستایی را نمی‌دهد، یک روستایی که تمام دارایی او همان زمین به ارث رسیده است، چه باید کند؟

وی افزود: از سوی دیگر با توجه اینکه شرکت آب منطقه‌ای مجوز ساخت نمی‌دهد، بنیاد مسکن نیز نمی‌تواند تسهیلات ساخت مسکن را در اختیار مراجع قرار دهد، این مشکل باید به نحوی رفع شود، چرا که دارای تناقض است.

کد خبر 633268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.