تهیه ۳۶۰ تانکر آب و توزیع در مناطق دچار تنش آبی کشور

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از خرید ۳۶۱ تانکر آب و پنج دستگاه تصفیه آب به ارزش مجموع ۶۳ میلیارد ریال و توزیع در مناطق محروم و دچار تنش آبی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وحید سلیمی اظهار کرد: علاوه‌بر جذب منابع مالی از محل مشارکت خیران و حامیان از جمله اشخاص حقیقی و حقوقی برای اجرای برنامه ملی نذر آب ۵، تلاش شد تا از منابع بین‌المللی نیز در راستای اجرای طرح‌های آبرسانی پایدار و سیار به مناطق و روستاهای محروم و متأثر از خشکسالی استفاده و استمداد شود.

وی افزود: به همین منظور سازمان داوطلبان با کمک معاونت امور بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر، اعتباری در قالب منابع بین‌المللی جذب و از این محل تعداد ۱۴۶ تانکر دو هزار لیتری و ۲۱۵ تانکر پنج هزار لیتری به همراه پنج دستگاه تصفیه آب به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب تأمین و بین استان‌های هدف توزیع شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مرحله انتقال تجهیزات خریداری شده به استان‌های جامعه هدف در حال انجام است، تصریح کرد: استان‌های هدف این برنامه، سیستان‌وبلوچستان، کرمان، هرمزگان، خراسان‌جنوبی، یزد، خوزستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، کهگیلویه‌وبویراحمد و همدان است.

وی با بیان اینکه شاخص انتخاب این استان‌ها میزان محرومیت و آسیب‌پذیری آن‌ها از خشکسالی و تغییرات اقلیمی است، گفت: فرآیند توزیع تانکرها و دستگاه‌های تصفیه آب خریداری شده به ارزش مجموع ۶۳ میلیارد ریال آغاز شده است و ظرف مدت یک تا دو هفته آینده در روستاهای هدف نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 633046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.