نقش پررنگ دانشگاه علمی‌کاربردی در اشتغال

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۸۰ درصد از فارغ‌التحصیلان سال گذشته دانشگاه علمی‌کاربردی چهارمحال‌وبختیاری به صورت تقریبی افرادی شاغل هستند. امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، انجام طرح آمایش و نیاز سنجی بتوان این عدد را بهبود بخشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا آقابابایی امروز _سه‌شنبه سیزدهم دی‌ماه_ در نشست با اصحاب رسانه استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: در مهرماه امسال حدود ۲۰ درصد افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی استان چهارمحال‌وبختیاری صورت گرفت.

وی افزود: در ترم بهمن ماه سال جاری نیز پذیرش در مقطع کارشناسی رشته مهندسی فناوری از دوشنبه _پنجم دی‌ماه_ آغاز شده و تا پانزدهم ماه جاری ادامه خواهد داشت. پذیرش در مقطع کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای از چهارشنبه _هفتم دی‌ماه_ آغاز شده و تا هفدهم همین ماه ادامه دارد.

آقابابایی تصریح کرد: پذیرش‌ها به صورت تکمیل ظرفیت است؛ ادامه پذیرش مهرماه به صورت تکمیل ظرفیت برای بهمن ماه انجام می‌شود. پذیرش بهمن‌ماه نیز انجام خواهد شد. برای پذیرش تکمیل ظرفیت دیگر مهلت تمدید نخواهیم داشت، معمولاً فرصت‌ها تمدید می‌شد، اما این مرحله تمدید نخواهد شد.

وی ادامه داد: در بخشی از رشته‌ها با اقبال خوب فارغ التحصیلان دانشگاهی برای گذراندن یک دوره کاردانی و کارشناسی روبرو هستیم؛ برای مثال دوره تدوین شده نساجی برای نخستین‌بار در مهرماه امسال عملیاتی شد؛ این دوره سال ۹۸ تصویب شده بود و در حال حاضر ۴۲ دانشجو دارد که از این تعداد ۲۰ نفر فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. این مهم رویداد جدیدی در دانشگاه علمی‌کاربردی است ضمن اینکه در سایر رشته‌ها هم این اتفاق در حال رخ دادن است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال‌وبختیاری گفت: در تکمیل ظرفیت بهمن ماه سال جاری ۸۳ کدرشته پذیرش داریم که از این تعداد ۴۸ مورد کاردانی و ۳۸ مورد کارشناسی است؛ به همین ترتیب ۱۲۱ کدرشته محل داریم که از این تعداد ۶۹ کدرشته محل کاردانی و مابقی کارشناسی است.

آقابابایی خاطرنشان کرد: پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت در هشت مرکز علمی کاربردی استان چهارمحال‌وبختیاری در حال انجام است. تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان سه هزار و ۱۰۱ نفر است که از این تعداد ۶۰ درصد در مقطع کاردانی و ۴۰ درصد در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند.

آقابابایی گفت: دانشگاه علمی‌کاربردی استان چهارمحال‌وبختیاری رصد فارغ‌التحصیلان را آغاز کرده است تا میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان مشخص شود؛ سعی می‌کنیم بزودی اطلاعات دقیقی از این موضوع ارائه کنیم؛ در همین راستا ۸۰ درصد از فارغ‌التحصیلان سال گذشته دانشگاه علمی‌کاربردی چهارمحال‌وبختیاری به صورت تقریبی افرادی شاغل هستند. امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، انجام طرح آمایش و نیاز سنجی بتوان این عدد را بهبود بخشیم.

وی گفت: ۳۱۵ مدرس در دانشگاه علمی‌کاربردی در گروه‌های درسی مختلف آمادگی خود را در سامانه مدرسین اعلام کردند تا در ۱۹ گروه درسی به صورت حق‌التدریس جذب شوند.

کد خبر 631144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.