نشست معاون حقوقی دستگاه قضا و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با حقوق‌دانان ارامنه و مسیحی

نشست معاون حقوقی قوه قضائیه و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با حقوق‌دانان ارامنه و مسیحی کشور برگزار شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، هم‌زمان با فرارسیدن ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نو میلادی، به همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، دیداری بین معاون حقوقی دستگاه قضایی با جمعی از حقوق‌دانان مسیحی برگزار شد.

در این نشست که حجت‌الاسلام و المسلمین قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه، حسن عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلای عدلیه، نماینده مسیحیان ارامنه تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از وکلا و کارشناسان رسمی مسیحی و ارامنه در آن حضور داشتند، درباره مسائل روز و همچنین مسائل حقوقی مرتبط با هموطنان اقلیت دینی تبادل نظر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قدرتی در این مراسم با تبریک عید مسیحیان، با اشاره به روایاتی از حضرت عیسی (ع) اظهار کرد: روایات زیادی از حضرت عیسی (ع) در منابع شیعی وجود دارد که هرچه این روایات را می‌خوانیم علاقه ما به این شخصیت عزیز و پیامبر الهی بیشتر می‌شود. حضرت عیسی فرمودند خوشا به حال اصلاح‌کننده بین مردم! خوشا به حال کسانی که تلاششان بر این است که کدورت‌ها و اختلافات را برطرف و آن را اصلاح کنند، این افراد از مقربان درگاه الهی هستند.

وی افزود: اکنون شاهد جنگ ترکیبی علیه کشور هستیم که بخشی از آن اقتصادی و بخش‌های دیگری از آن امنیتی و سیاسی و رسانه‌ای است و دشمنان به‌دنبال تجزیه این سرزمین هستند.

معاون حقوقی دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: صهیونیسم جهانی برای منافع خود حاضر است بشر را قربانی کند و امروز جنگ کاملی علیه ادیان الهی به‌ویژه اسلام راه‌ انداخته است و ما باید توجه داشته باشیم که در این جنگِ همه‌جانبه علیه ادیان و علیه حقیقت، در کنار هم هستیم.

همه ادیان باید در کنار هم علیه ظلم و استکبار اقدام کنیم

در ادامه این نشست صمیمی، حسن عبدلیان‌پور تاکید کرد: حقوق‌دانان از تمامی ادیان اعم از مسلمان و ارامنه و سایر ادیان الهی در مرکز وکلای قوه قضائیه مشغول به فعالیت هستند و برای پیشرفت و آبادنی کشور تلاش می‌کنند.

وی یکی از رسالت‌های مهم حضرت عیسی (ع) را دفاع از حقوق مظلوم و رعایت عدالت عنوان و اضافه کرد: امروز بر همگان اعم از مسلمان، مسیحی و ارامنه واجب است تا برای رفع ظلم و ستم و رویارویی با هر گونه تبعیض، استکبار و استعمار جهانی بر اساس سیره پیامبران اقدام کنند تا ملت‌های مظلوم و ستم‌دیده در تمام جهان از بی‌عدالتی رهایی یابند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: باورهای صلح‌جویانه حضرت عیسی (ع) مبنای مشترکی میان مسیحیان و مسلمانان به‌شمار می‌رود. توجه به این مشترکات و آموزه‌ها می‌تواند به ایجاد صلح و آرامش در جهان منجر شود و از بسیاری از مشکلات بشری مانند آسیب‌های اجتماعی و فقر جلوگیری کند.

عبدلیان‌پور ابراز امیدواری کرد که با همکاری عالمان، حقوق‌دانان و متصدیان حوزه قضاوت و عدالت‌ورزی، با تاکید و دقت هرچه بیشتر بر رسالت حضرت عیسی (ع) و پیامبر گرامی اسلام (ص) و تکیه بر اصل محبت و همزیستی مشترک، بیش از پیش صلح و دوستی در جوامع بشری گسترش یابد.

همه عضو یک خانواده بزرگ به نام «ملت ایران» هستیم

آرا شاوردیان نیز اظهار کرد: ارامنه از ابتدای انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها ازجمله دفاع مقدس، سازندگی و ... حضور داشتند. مشارکت ارامنه با سایر هموطنان ایرانی بیانگر این است که همه عضو خانواده بزرگی به نام ملت ایران هستیم که در ابعاد اجتماعی، حقوقی، فرهنگی و … در کنار هم از مرزهای این کشور دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز در شرایط خاصی قرار داریم و شاهد یک جنگ ترکیبی هستیم که دشمنان نظام و رسانه‌های آن‌ها به‌دنبال تخریب وحدت و انسجام بین ما هستند، در حالی که برای رفع بحران‌ها در کنار هم هستیم.

نماینده ارامنه مسیحی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از برگزاری این نشست اظهار کرد: امیدوارم این نشست‌ها مستمر باشد و پیشنهاد می‌کنم کمیسیون اقلیت‌های دینی در مرکز وکلا راه‌اندازی شود. در این کمیسیون، هیئت کارشناسان اقلیت‌های دینی حضور خواهند داشت و به مشکلات موجود در مدت‌زمان کوتاه‌تری رسیدگی خواهد شد.

در این جلسه، همچنین تعدادی از وکلا و حقوق‌دانان ارامنه به اظهار نظر و ارائه پیشنهادهای خود پرداختند.

کد خبر 630668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.