شهروندان همکاری کنند، به جیره‌بندی آب نمی‌رسیم

رئیس آب‌وفاضلاب استان زنجان گفت: اگر شهروندان همکاری کنند، به جیره‌بندی نمی‌رسیم و هدررفت و آب بدون درآمد به ۳۰ درصد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا جزقاسمی امروز _یکشنبه یازدهم دی‌ماه_ در سالروز تأسیس شرکت آب‌وفاضلاب با اشاره به خشکسالی سال‌های اخیر اظهار کرد: بارندگی طی سال‌های اخیر بیش از ۳۹ درصد کاهش داشته و تنها ۱۷ درصد از بارندگی‌ها در پاییز امسال محقق شده است و پاییز خشکی را پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد سطح شهرستان‌ها درگیر خشکسالی است، گفت: مساحت اغلب شهرستان‌ها صددرصد دچار خشکسالی شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا با بیان اینکه سد تهم و کینه ورس منابع آبی استان است یادآور شد: روستاها از منابع آب زیر زمینی تأمین آب می‌شوند.

جز قاسمی با بیان اینکه ۹۰ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان است، یادآور شد: پروژه جهاد آبرسانی به ۵۷ روستا انجام می‌شود و اعتبارات محرومیت زدایی نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان است و مجتمع‌های تک روستایی و آبرسانی به شهر زنجان را در دستور کار داریم.

وی تاکید کرد: سد تهم وضعیت نامناسبی دارد و پروژه حفر چاه و اجرای خط کمربندی شمال زنجان و مخازن جدید این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دربر داشته است.

مدیرعامل شرکت آبفا با بیان اینکه ۶۰ درصد شهر زنجان دارای فاضلاب است و در بخش شبکه فاضلاب از منابع فاینانس استفاده کردیم ادامه داد: درحال‌حاضر در هشت منطقه شبکه فاضلاب اجرا می‌شود.

جزقاسمی با تاکید بر مشکلات شهری در زنجان ادامه داد: امسال ۱۲۰ میلیارد تومان پروژه فاضلاب به طول ۴۰ کیلومتر اجرا شده است.

وی درخصوص اجرای شبکه تصفیه خانه فاضلاب گفت: برای استفاده از پساب با سه شهرک صنعتی قرارداد منعقد شده و بیش از ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز ظرفیت فعلی پساب تصفیه‌خانه است.

این مسئول یادآور شد: تنها یک‌چهارم قیمت آب را از شهروندان دریافت می‌کنیم و ۷۵ درصد آب زنجان از سفره‌های آب زیر زمینی تأمین می‌شود.

جزقاسمی تاکید کرد: با اجرای برخی از پروژه‌های آب‌منطقه‌ای منابع آب پایدار و آب‌های سطحی دست پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه مصرف، بیش از ۶۵ درصد مشترکان زیر الگوی مصرف است و در شهر زنجان ۳۵ کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه صورت گرفته است، تاکید کرد: با توجه به پروژه‌هایی که اجرا می‌کنیم اگر شهروندان همکاری کنند به جیره‌بندی نخواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت آبفا آب بدون درآمد و هدررفت آب در استان را ۳۰ درصد ذکر کرد و گفت: ۱۲ درصد از این رقم به فرسودگی شبکه برمی‌گردد.

کد خبر 630543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.