برف شادی چیست؟ + عوارض، خطرات، قیمت و مواد تشکیل دهنده

استفاده از برف شادی برای کودکان بسیار جذاب و هیجان انگیز است و برای سورپرایز کردن و استفاده در مراسم، جشن های تولد و یا عروسی مناسب است. این وسیله می تواند عوارض و خطرات زیادی را برای افراد ایجاد کند و حتی منجر به مسمومیت و مرگ شود.

به گزارش ایمنا، برف شادی به عنوان یکی از قدیمی ترین وسیله‌های مورد استفاده در تولدها، جشن‌ها و مراسم‌های عروسی است. بسیاری از افراد برای جذاب کردن جشن خود از آن استفاده می‌کنند.

برف شادی چیست؟

برف شادی محصولی است که از ترکیب گازهای مختلف ایجاد می‌شود. برف شادی یکی از لوازم جشن‌ها و تولدها به حساب می‌آید که برای همگان به ویژه کودکان و نوجوانان جذابیت ویژه ای دارد. هنگام فیلمبرداری و یا عکاسی با ریختن برف شادی می‌توانید تصاویر زیباتری را از جشن خود ثبت کنید.

مواد تشکیل دهنده برف شادی

  • کربنات کلسیم
  • ایزوبوتان
  • پروپان
  • سوربیتان تریستئارات

عوارض و خطرات برف شادی

علاوه بر زیبایی و جذابیت این وسیله، اگر مستقیماً آن را روی سر و صورت دیگران بریزید می‌تواند عوارض و مشکلاتی را ایجاد کند. حتی اگر در فضای بسته بیش از حد از این وسیله استفاده کنید می‌تواند منجر به آتش سوزی شود. بسیاری از افراد دوست دارند که برف شادی را به شوخی و برای حالت فان روی سر و صورت بقیه بریزند. این در صورتی است که می‌تواند خطرات و آسیب زیادی را به دنبال آورد.

برف شادی چیست؟ + عوارض، خطرات، قیمت و مواد تشکیل دهنده

برف شادی باعث اختلالات پوستی می‌شود

اگر برف شادی را به مدت زمان طولانی روی پوست بریزید می‌تواند با تحریک کردن پوست، آن را دچار التهاب و سوزش کند. در این صورت حتی ممکن است که پوست به رنگ قرمز درآید.

سوزش چشم با برف شادی

تماس برف شادی با چشم می‌تواند باعث سوزش و تحریک چشم‌های حساس شود.

برف شادی موجب مشکلات تنفسی می‌شود

به دلیل اینکه برف شادی آلرژی‌زاست می‌تواند برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند و یا دارای حساسیت و بیماری آسم هستند، مشکل ساز شود. چراکه هنگامی که برف شادی زده می‌شود، ذرات آنکه در هوا وجود دارد، باعث می‌شود که ریه‌ها، گلو و بینی را تحریک کند و عوارض جدی تری را برای این افراد به دنبال آورد.

مسمومیت با برف شادی

هنگامی که کسی از برف شادی بخورد، ممکن است مسموم شود.

برف شادی باعث مرگ می‌شود

به دلیل موادی که در برف شادی وجود دارد، استفاده از آن و ریختن بر سر و صورت دیگران می‌تواند باعث شوک آنافیلاکتیک شود که خطر مرگ را به همراه دارد.

توصیه‌های پزشکی برای جلوگیری از عوارض برف شادی

  • اگر برف شادی روی پوست شما ریخت و تحریکات پوستی را برای شما ایجاد کرد، پوست خود را با آب صابون بشویید و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
  • اگر برف شادی با چشم شما تماس پیدا کرد، ابتدا چشم‌های خود را باز نگه دارید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای آن را بشویید. سپس به سرعت خود را به یک مرکز درمانی نزدیک برسانید.
  • زمانی که کودک شما، مقداری از برف شادی را خورد، فوراً به پزشک مراجعه کنید.
  • اگر دارای مشکلات تنفسی و آسم هستید و حتی ریه‌های حساسی دارید، از مکانی که برف شادی زده شده سریعاً دور شوید و به هوای آزاد بروید.
  • هنگامی که در این شرایط دچار مشکلات قلبی و یا تنفسی هستید، از کسی بخواهید که به شما تنفس مصنوعی دهد. سپس سریعاً با اورژانس تماس بگیرید.

نکات مهم در استفاده از برف شادی

  • برف شادی را در کنار مواد غذایی، خوراکی‌ها و کیک تولد قرار ندهید.
  • برف شادی را مستقیماً روی سر و صورت دیگران اسپری نکنید.
  • برف شادی قابلیت اشتعال بالایی دارد پس شمع، کبریت و یا فندک را با آن تماس ندهید چرا که منجر به آتش سوزی می‌شود و ممکن است سوختگی افراد حاضر در جمع را به دنبال آورد.
  • از انداختن قوطی برف شادی درون آتش حتی پس از استفاده از آن خودداری کنید.
  • از اسپری کردن برف شادی روی شمع تولد بپرهیزید.

قیمت برف شادی

برف شادی با توجه به برند، اندازه، حجم و نوع آن دارای قیمت‌های متفاوت در بازار است.

چگونه در خانه برف شادی درست کنیم؟

به علت خطراتی که درست کردن برف شادی در خانه به همراه دارد، توصیه می‌شود این محصول را به صورت آماده از بیرون خریداری کنید. علاوه بر خطرات، ممکن است کیفیت برف شادی‌های بیرون را نداشته باشد. برای درست کردن برف شادی، ابتدا مقداری از مایع ظرف‌شویی یا دستشویی را با آب ترکیب کنید سپس درب یک بطری پلاستیکی را سوراخ کوچکی کنید تا به این ترتیب گاز به سرعت از آن خارج نشود سپس گاز فندک را از همان سوراخ به آن اضافه کنید. برای درست کردن برف شادی در خانه بهتر است که در فضای باز قرار گیرید.

کد خبر 630302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.