ائتلاف سعودی ۴ کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد

 شرکت نفت یمن جمعه شب اعلام کرد که ائتلاف سعودی چهار کشتی حامل سوخت این کشور را در نزدیکی بندر الحدیده توقیف کرده است.

به گزارش ایمنا، عصام متوکل، سخنگوی شرکت نفت یمن اظهار کرد: ائتلاف متجاوز آمریکایی سعودی چهار کشتی حامل سوخت را با وجود بازرسی آنها توقیف کرد.

وی افزود: کشتی سی ادور حامل بنزین، کشتی گلف ایتوز حامل مازوت و کشتی‌های پرنسس خدیجه و سوپرانو سیرین حامل گازوئیل توسط ائتلاف سعودی توقیف شدند و از ورود آنها به بندر الحدیده جلوگیری شد.

سخنگوی شرکت نفت یمن همچنین گفت که مسئولیت کامل خسارت‌های ناشی از توقیف این چهار کشتی بر عهده ائتلاف سعودی و سازمان ملل متحد است.

المتوکل از جامعه جهانی، شورای امنیت سازمان ملل و سازمان‌های حقوق‌بشری خواست که با اعمال فشار بر ائتلاف سعودی چهار کشتی یادشده را آزاد کنند و مانع دزدی دریایی شوند.

گفتنی است، عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از هفت سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

منبع: ایرنا

کد خبر 630190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.