افزایش چشمگیر اجاره‌بها و خرید مسکن در بارسلونا

بارسلونا گران‌ترین شهر اسپانیا از نظر اجاره و خرید اعلام شده است و نکته جالب این است که برخلاف تصور عموم، مناطق شهری نسبت به حومه ارزان‌تر هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بارسلونا گران‌ترین بازار املاک را در کل اسپانیا برای سال ۲۰۲۲ دارد و به عنوان شهری که به دلیل تلاش برای متعادل کردن جذابیت توریستی خود با تأمین و حفظ شرایط زندگی مناسب برای ساکنان محلی خود مشهور است، این خبر چندان هم تعجب‌آور نیست.

مسئولان بارسلونا پیش از این، سقف اجاره‌بها را در بازار مسکن مشخص کرده بودند اما حتی با این وجود، قیمت اجاره‌بها در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت. در واقع، طبق داده‌های رسمی منتشر شده توسط کاتالان، در یک سال تنها ۱۴ درصد افزایش یافته است. اگر تقریباً به هشت سال گذشته نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که در کمتر از یک دهه قیمت اجاره‌بها ۵۱ درصد افزایش یافته است.

اگر به دنبال اجاره در پایتخت پویا و پرجنب‌وجوش منطقه کاتالونیا هستید، باید به خاطر داشته باشید که میانگین قیمت درخواستی در آنجا ۲۱.۸ یورو به ازای هر متر مربع در ماه است. این میزان بسیار بالاتر از استانداردهای مادرید است، جایی که اجاره فقط ۱۷.۳ یورو در هر متر مربع است.

افزایش چشمگیر اجاره‌بها و خرید مسکن در بارسلونا

این افزایش هزینه به این معنا است که اجاره یک آپارتمان در بارسلونا به طور متوسط بین ژوئیه و سپتامبر ۱۰۶۶.۶۸ یورو هزینه داشته است که به‌طور قابل توجهی بیشتر از ۹۳۲.۳۱ یورو در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ است. این افزایش در واقع بالاتر از نرخ تورم ۸.۵ تا ۱۰.۳ درصد در مدت مشابه بوده است.

در واقع، روند صعودی قیمت‌ها هم در بازار اجاره و هم در بازار خرید، برای شهری که از جهات مختلف جذاب است و جمعیت را به سمت خود می‌کشد، پدیده‌ای بدون تغییر باقی مانده است.

ممکن است فکر کنید افرادی که قصد مهاجرت به بارسلونا را دارند باید مناطق دورافتاده و حومه شهر را در نظر بگیرند؛ اما قضیه طور دیگری است. در واقع، گران‌ترین شهرداری‌ها در منطقه شهری بارسلونا، شهرهای حومه‌ای هستند و و سنت ویسنس دمونتالت رتبه اول را به خود اختصاص داده است. این شهر ساحلی که در شمال شرقی شهر اصلی واقع شده است، میانگین قیمت اجاره‌ای نزدیک به ۱۵۶۰ یورو دارد.

کد خبر 630127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.