اعضای شورا باید بر قانون اشرافیت داشته باشند

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اعضای شوراهای اسلامی در جهت تحقق اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنند و لازم است که اشرافیت بر قانون داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _پنجشنبه هشتم دی‌_ در کارگاه آموزشی ویژه اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان بروجن با اشاره به اهمیت آموزش در راستای توانمندسازی و ارتقای عملکرد اعضای شوراهای اسلامی، اظهار کرد: جایگاه و منزلت شوراهای اسلامی در آموزه‌های دینی، قرآن کریم، قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی مشهود است و توجه به امر آموزش این نهاد مردمی جهت جلوگیری از اخذ تصمیمات غیرقانونی ضروری است.

وی افزود: شوراهای اسلامی یک پارلمان محلی در راستای پیگیری مطالبات و معضلات مردمی است که نباید بر خلاف موازین و مقررات حرکت کند و باید قانونمندی اساس کار آنها باشد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: حضور در شوراهای اسلامی یک نعمت بزرگ است که خداوند نصیب ما کرده است و این فرصت باید غنیمت شمرده شود تا در کنار سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه به عنوان چهارمین قوه در کشور زمینه‌ساز عدالت، رفاه و آسایش مردم شود.

وی گفت: پس از برگزاری انتخابات شوراها نخستین گام تحقق اهداف در زمینه توسعه مدیریت شهری و روستایی افزایش کارآمدی، کارایی، اثربخشی و آگاهی‌بخشی است.

سلیمانی با اشاره به اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهرستان بروجن نخبه و توانمند هستند، افزود: اعضای شوراهای اسلامی در جهت تحقق اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنند و لازم است که اشرافیت بر قانون داشته باشند.

وی افزود: مجموعه شهردار و شورا باید با یکدیگر هم‌سو و در کنار یکدیگر باشند تا آبادانی شهرها و روستاها حاصل شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه مهمترین موضوعی که برای شوراها حائز اهمیت است تصمیم‌سازی است، ادامه داد: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باید برنامه چشم‌انداز توسعه منطقه خود را تا ۵۰ سال آینده پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنند، به‌طوری‌که تا پایان دوره ششم شوراهای اسلامی بخش اعظمی از برنامه‌ها اجرا و تحولات چشمگیری ایجاد شده باشد.

سلیمانی گفت: شهرداری مهمترین نهاد خدمات‌رسان در هر شهر است و شوراهای اسلامی در صورت مشاهده تخلف شهردار باید با همکاری دستگاه‌های نظارتی مانع بروز مشکلات در شهر شوند و با چاره‌اندیشی در امور مختلف موجبات ارائه بهترین خدمات در حوزه مدیریت شهری را فراهم کنند.

کد خبر 629868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.