۵۳ مدرسه در شهر سامان نیاز به مقاوم‌سازی دارد

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: از ۷۸ مدرسه سامان ۵۳ مدرسه تخریبی است یا نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _چهارشنبه هفتم دی‌_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مسئولان شهرستان سامان را جز شهرستان‌های برخوردار در نظر می‌گیرند، اما از ۷۸ مدرسه ۵۳ مدرسه تخریبی است یا نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

وی با بیان اینکه یک مدرسه در سه مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در دو نوبت صبح و عصر برای دختران و پسران فعالیت می‌کند، ادامه داد: هر اقدامی قرار است انجام شود، تنها از ظرفیت خیران استفاده می‌کنند در صورتی که برخی خیران در پرداخت تسهیلات خودشان ماندند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از مجمع خیرین استان، بابت همکاری‌ها در زمینه توسعه فضاهای آموزشی در سطح استان قدردانی کرد و گفت: با توجه به اینکه مقدار قابل توجهی قیر رایگان جهت آسفالت جاده بین مزارع کشاورزی این شهرستان تخصیص داده شده بود، بنا بر پیگیری‌های به عمل آمده قیر اختصاص یافته از اعتبارات جهاد کشاورزی خارج و به ارگانی دیگر سپرده شد، لذا پیگیری جهت تحویل این قیر به طرح‌های معرفی شده از مطالبات به‌حق کشاورزان است، چرا که زیرسازی این جاده‌ها نیز انجام و آماده اجرای آسفالت شده است.

وی اضافه کرد: طرح مطالعاتی مشکل سرمازدگی باغات در استان به خصوص در شهرستان سامان، توسط شورای اسلامی شهر سامان و اساتید و صاحب‌نظران این رشته و کشاورزان این شهرستان تهیه و در اختیار جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است که تقاضا داریم در بررسی این طرح تسریع شود.

چهلگردی گفت: باغداران جهت آسایش، حفاظت از محصولات و ادوات و تجهیزات خود و حتی کارگران که در زمان برداشت محصول در باغات این شهرستان فعالیت می‌کنند، نیاز به سرپناهی پوشیده در باغ‌ها دارند، اما با توجه به ایراد شورای نگهبان در خصوص صدور مجوز ساخت اتاقک نگهبانی در باغات این مهم در مجلس شورای اسلامی مسکوت مانده است، می‌طلبد جهاد کشاورزی استان در این خصوص پیگیری لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به لزوم توسعه سالن‌های ورزشی شهرستان سامان، تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام سالن‌های موجود در این شهرستان بدون محل پیش‌بینی شده برای تماشاگر هستند و طراحی اجرای سکوی تماشاگر برای سالن انقلاب شهر سامان با پیگیری شورای اسلامی شهر و همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان و سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان انجام شده است که پیشنهاد می‌شود سالن انقلاب به صورت موقت سکو سازی شود تا سالن استاندارد احداث و به بهره‌برداری برسد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه سالن گود باستانی سامان در حال احداث است، خواستار تأمین اعتبار مورد نیاز و تکمیل این سالن شد.

کد خبر 629718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.